5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošana spēlēs
Автор
Brizga, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās spēlēs. Pētījuma autors: Kristīne Brizga. Pētījuma mērķis: izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos spēlēs. Maģistra darbs veidots no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 29 vienībām, 8 pielikumiem. Darba apjoms: 73 lapaspuses, 5 attēli, 11 tabulas. Pirmajā nodaļā analizēta teorija par matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolā. Otrajā nodaļā teorētiski raksturotas spēles pazīmes, klasifikācija, funkcijas, analizēta spēle kā mācību metode matemātisko priekšstatu veidošanā. Trešajā nodaļā raksturots 5-6 gadus vecu bērnu vecumposms. Ceturtajā nodaļā analizēta pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļā aprakstīta pieredze par 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanu spēlēs. Pētījuma gaitā tika pārbaudīts, kuras spēles izmantojamas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Tās ir „Zivtiņas akvārijā”, „Būvēsim kāpnītes!”, „Diennakts daļas”, „Neparastā recepte”, „Jautrās pogas”, „Darām klusējot!”, „Loto”. The title of the Master’s Paper: Formation of Mathematical Concepts for 5-6 Year Olds through Games. The author of the Paper: Kristīne Brizga. The aim of the study: to study how mathematical concepts are formed for 5-6 year olds through games. The Master’s Paper consists of an introduction, five chapters, a conclusion and list of literature and information sources with 29 items, 8 appendices. The volume of the work: 73 pages, 5 pictures, 11 charts. In Chapter one the theory regarding formation of mathematical concepts during the pre-school age has been analysed. Chapter two contains an analysis of the features, classification and functions of a game, and it also regards a game as a teaching method for building mathematical concepts. Chapter three characterises the children who are 5-6 years old. In Chapter four the teaching experience is analysed. In Chapter five an experience of building mathematical concepts for 5-6 year olds through games is demonstrated. During the study it has been examined that in the course of formation of mathematical concept for 5-6 year olds the following games can be applied: „Fish in the Aquarium”, „Step Building Game”, „Parts of the Day”, „Unusual Recipe”, „Funny Buttons”, „Do It Silently!”, „Lotto” .