• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrēto angļu valodas un mājturības stundu plānu izstrāde 1.klasei

Thumbnail
View/Open
299-59543-Barinova_Ruta_rb13080.pdf (2.729Mb)
Author
Barinova, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augustāne, Inta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba pētījums tika veikts, lai izpētītu, kā veidot satura un valodas integrētas apguves Mājturības tehnoloģiju un angļu valodas mācību stundu plānus. Teorētiskais pamatojums mācību satura un valodas apguvei tika izpētīts un mācību stundu plāni tika izveidoti. Aptaujas priekš skolotājiem, kuri ir pieredzējuši veidojot CLIL stundu plānus tika apjautāti. CLIL stundu plāni Mājturību Tehnoloģijas un Angļu valodas apguvei tika izveidoti un pētīti pēc skolēnu aizpildītajām aptaujām. Skolēnu viedoklis tika ņemts vērā ar mērķi uzlabot izveidotos stundu plānus. Veidojot satura un valodas integrētus mācību stundu plānus, sasniedzamie rezultāti un Koila 3A mācību palīglīdzeklim vajadzētu būt iekļautam.
 
The research of Diploma Paper was made to explore how to develop Content and the language integrated lesson plans for Home economics and English language lessons. The theoretical background of teaching content and language was explored and the lesson plans were made. The questionnaires for teachers who have the experience working with CLIL lesson plans were analyzed. The CLIL lesson plans for Home economics and English language were designed and explored by students’ questionnaires. Students opinions were taken into consideration for the lesson plan improvement. Designing the integrated language and content lesson plans objectives and Coyle’s 3As teaching tool should be included.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36088
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV