Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja ietekme uz darba vietas sociāli-psiholoģisko klimatu
Author
Adamoviča, Hristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja ietekme uz darba vietas sociāli-psiholoģisko klimatu” apskatīti pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja darbības virzieni labvēlīga sociāli-psiholoģiskā klimata veidošanā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja personību un veikt sociāli-psiholoģiskā klimata izpēti iestādes kolektīvā. Šajā darbā raksturoti dažādi „sociāli-psiholoģiskais klimats” jēdziena definējumi, apskatīti labvēlīga psiholoģiskā klimata veidošanas apstākļi un faktori kolektīvā, vadītāja funkcijas un darba stili. Maģistra darba teorijas apskatā tika analizēta psiholoģiski – pedagoģiskā literatūra par pētījuma problēmu un cita zinātniskā literatūra, savukārt empīriskajā pētījumā veikta pirmsskolas izglītības iestādes darbinieku novērošana, testēšana un anketēšana. Maģistra darba apjoms ir 60 lpp., darbā ir 3 nodaļas, 6 pielikumi, 9 tabulas un 5 attēli. Atslēgas vārdi: Sociāli-psiholoģiskais klimats, pirmsskolas izglītības iestāde, pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs, pirmsskolas skolotāji. Master's Thesis „Pre–school Principal’s Influence on the Workplace’s Socio-Psychological Climate” examines the principal’s influence on the formation of the socio-psychological climate among the pre-school teaching staff members. The aim of the Master's Thesis is to examine the principal’s personality and the socio-psychological climate between staff members. A variety of socio-psychological climate concepts’ definitions are presented in this work, alongside the analysis of the formation conditions and factors of a favorable psychological climate at the workplace and the principal’s functions and styles. The psycho-pedagogical literature on the topic of the research as well as other relevant scientific literature was examined in the Master's Thesis literature survey, while the empirical study focuses on the analysis teachers’ observation, testing and questioning. The Master’s Thesis consists of 60 pages, 3 chapters and includes 6 appendices, 9 tables and 5 images. Keywords: Socio-psychological climate, a pre-school child care institution, the pre–school principal, pre–school teachers.