Jauniešu priekšstati par ģimenes vērtībām: Latvijas lielāko konfesiju perspektīva
Author
Ranka, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Jauniešu priekšstati par ģimenes vērtībām: Latvijas lielāko konfesiju perspektīva” tematu noteica 21.gadsimta vērtību krīze, īpaši attiecībā uz ģimenes vērtībām. Pētījuma mērķis bija izpētīt jauniešu priekšstatus par ģimenes vērtībām, Latvijas lielāko kristīgo konfesiju izpratnes perspektīvā. Lai varētu noformulēt ģimenes vērtības tika veikta literatūras analīze, kā arī intervēti septiņi Latvijas lielāko konfesiju vadošie pārstāvji. Veiktajā aptaujā kristīgo un nekristīgo jauniešu grupās tika konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības iegūtajos datos, kas liecina par to, ka skolās ar kristīgu virzienu tiek pievērsta lielāka uzmanība ģimenes jautājumiem nekā tas ir vispārīgi izglītojošās skolās. Skolotāju aptaujas iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka neviena mācību priekšmeta ietvaros ģimenes tēma nav kā centrālā. Balstoties uz iegūtajiem pētījuma rezultātiem tika izstrādāti priekšlikumi izglītības politikas veidotājiem, izglītības iestāžu vadītājiem, skolotājiem un kristīgajām draudzēm, kas varētu veicinātu jauniešu izpratni par ģimenes vērtībām un tālākā nākotnē būtu kā pamats arvien stiprāku, labvēlīgāku ģimeņu dibināšanā The topic of the Master’s Thesis ‘Youth’s Perception of Family Values: in the Perspective of Latvian Christian Denominations’ was selected due to the value – especially family value crisis of the 21st century. The aim of the research was to examine youth’s overall perception of family values in the perspective of the largest of Latvian Christian Denominations. The concept of family values was studied and interviews with leading representatives of the seven main Christian denominations in Latvia were conducted. The survey findings showed statistically significant differences in the obtained data which led to the conclusion that if compared to comprehensive schools, Christian schools pay more attention to issues concerning families. The results of teachers’ survey led to the conclusion that the family was not the main topic of any school subject. Basing on the obtained data, a set of recommendations for educational policy makers, school leaders, teachers and Christian parishes was made, that could promote youth’s perception of family values and would be as a basis for establishing stronger and more favorable families in the further future