Ekoloģiskā audzināšana kā 5-6 gadus vecu bērnu personības attīstības veicinātāja pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ļacka, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Ekoloģiskā audzināšana kā 5-6 gadus vecu bērnu personības attīstības veicinātāja pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Diāna Ļacka. Darba vadītāja: lektore, Mg. paed., Mg. Phil. Ērika Lanka. Darba saturs: 71 lpp, satur 19 attēlus, 9 tabulas, literatūras sarakstu no 33 vienībām, pievienoti 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: ekoloģija, ekoloģiskā audzināšana, ekoloģiskā kultūra, pirmsskolas vecuma bērns, personība, attīstības veicinātāja, pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski noskaidrot ekoloģiskās audzināšanas kā 5-6 gadu vecu bērnu personības attīstības veicinātājas iespējas pirmsskolas izglītības iestāde. Darbs sastāv no trīs nodaļām: divas teorētiskās nodaļas un viena – pētījums. Pirmajā nodaļā ir sniegts ekoloģiskas audzināšanas jēdziena teorētiskais aplūkojums. Tiek apskatīts bērnu attīstības raksturojums vecumā no 5 līdz 6 gadiem izvirzītājā tēma, kā arī dabas loma bērna audzināšanā. Otrajā nodaļā ir aplūkoti mērķi un uzdevumi, kas piemīt ekoloģiskai audzināšanai. Darbā tiek aplūkotas dažādas metodes, kuras izmantojamas ekoloģiskajā audzināšanā bērnu personības attīstības veicināšanai. Trešajā nodaļā ir pētīta dažādu metodiku efektivitāte ekoloģiskas audzināšanas veicināšanai. Darbā ir raksturots pedagoģiskais process pirmsskolas izglītības iestādē un izklāstītas dažādas attīstošās rotaļas bērniem, ar kuru palīdzību ir sasniedzams pētījuma mērķis. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma hipotēzi – ekoloģiskā audzināšana sekmē personības attīstību, un pilnveidojas ekoloģiskā kultūra. Pielikumā var redzēt pedagogu interviju un vecāku anketu, jautājumus un uzdevumus bērniem, kā arī attīstošu rotaļu kopu ar to saturu. Topic: Ecological nurturing as 5-6 years old children’s personality development promoter in pre - school. The author: Diana Lacka. Supervisor: Lecturer, Mg. paed., Mg. Phil. Erika Lanka. Content: 71 pages, includes 19 images, 9 tables, bibliography consisting of 33 units, 11 attachments added. Key words: ecology, ecological nurturing, ecological culture, children, personality, development promoter, pre- school. Research objectives: To find out in theory and practice ecological nurturing as 5-6 years old children’s personality development promoter in pre – school. Work consists of three chapters – chapter one and two are theoretical and the third chapter is practical. In the first chapter of the research has been described the theoretical meaning of ecological nurturing. In the topic has been reviewed 5-6 years old children’s personality development, as well as the nature role in the children development. In the second chapter of the research have been reviewed purposes and objectives, which are related to the ecological nurturing. Thesis research describes different methods, which are used as children’s personality development promoter. In the third chapter have been researched the different methodologies effectiveness of ecological nurturing formation. In the thesis research has been classified pedagogical process in pre – school and specified different children educational games, which helps to achieve the main research purpose. The research results give opportunity to confirm research hypothesis – the level of ecological nurturing rises up. It’s possible to see the level of ecological nurturing development by fixing the progress. In attachment have been described pedagogue interview and parents form, questions and tasks for children, as well as educational games content.