Teatrālo rotaļu izmantošana valodas attīstības veicināšanā 2 - 3 gadus veciem bērniem
Author
Ramlava, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: Teatrālo rotaļu izmantošana valodas attīstības veicināšanā 2-3 gadus veciem bērniem. Autors: Sindija Ramlava. Diplomadarba zinātniskais vadītājs: Dr. paed., docente Ilze Šūmane. Pētījums tika veikts Rīgas rajona pirmsskolas izglītības iestādē X. Bērnu valodas attīstībai ir svarīgi uzmanību pievērst jau agrīnā vecumā, to mērķtiecīgi veicinot, lai novērstu iespējamos valodas sistēmas traucējumus vēlākos attīstības periodos. Pētījuma mērķis: Izzināt teatrālo rotaļu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu valodas attīstības sekmēšanā pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, apkopojot un analizējot teorētiskās nostādnes par valodas jēdzienu, valodas attīstību, bērnu valodas attīstības īpatnībām, rotaļas jēdzienu un būtību, teatrālajām rotaļām un to izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 2-3 gadus veciem bērniem. Pēc tam seko empīriskais pētījums, kura ietvaros tika veikta bērnu valodas attīstības izpēte pedagoģiskās izmēģinājumdarbības sākumā un pēc tās, apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti, lai noskaidrotu, kādas ir teatrālo rotaļu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu valodas attīstības sekmēšanā. Pētījuma rezultāti liecina, ka teatrālo rotaļu izmantošana sekmē bērnu valodas attīstību. Title: The use of dramatic play to develop 2-3 year old children’s language skills in preschool. Author: Sindija Ramlava Advisor: Docent, Dr. paed. Ilze Šūmane The research was conducted in preschool institution X of Riga district. It is important to pay attention to children’s language skills at an early age and to encourage them in a purposeful manner in order to avoid potential language system disorders in later developmental stages. Research purpose: Determine the possibilities of the use of dramatic play in developing 2-3 year old children’s language skills. The theoretical part of the paper analyzes literature in the fields of pedagogy and psychology summarizing theoretical guidelines of the concept of language, language development, children’s language specialties, the concept and essence of play, as well as the use of dramatic play to develop 2-3 year old children’s language skills in preschool. The second part consists of the empirical research that includes children’s language development research before and after the pedagogical experiment. After the experiment, the results are summarized and analyzed in order to determine the possibilities of the use of dramatic play to develop 2-3 year old children’s language skills in preschool. According to the research, the use of dramatic play promotes the development of children’s language system.