Bezvārdu valodas nozīme latviešu tautas deju apguvē ārpusstundu nodarbībās vidusskolā
Author
Šņepste, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urbāne, Diāna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: „Bezvārdu valodas nozīme latviešu tautas deju apguvē ārpusstundu nodarbībās vidusskolā”. Darba mērķis: noskaidrot kā bezvārdu valoda ietekmē latviešu tautas deju apguvi vidusskolēnu ārpusstundu nodarbībās un izstrādāt latviešu tautas deju apguves darbības modeli ārpusstundu nodarbībām. Darba hipotēze: bezvārdu valodai ir nozīmīga ietekme latviešu tautas deju apguvē ārpusstundu nodarbībās vidusskolā. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par jauniešu psihofizioloģisko raksturojumu, skolēnu vispusīgas attīstības iespējām ārpusstundu nodarbībās, tautas deju vēsturi, komunikāciju un saskarsmi, ķermeņa valodu, domu ietekmi uz cilvēku. Diplomdarba praktiski pētnieciskajā daļā veikta aptauja un pedagoģiskais novērojums, kā rezultātā izveidots latviešu tautas deju apguves darbības modelis ārpusstundu nodarbībām. The topic of the Diploma Paper: “Non-verbal Communication to Learn Latvian Folk Dances as an Extracurricular Activity in Secondary School”. The goal of the Diploma Paper: to find out how non-verbal language affects the learning of Latvian folk dances during interest-related education in the secondary school, and to develop a framework for learning Latvian folk dances as an interest-related education. The hypothesis of the Diploma Paper: non-verbal language significantly affects the learning of Latvian folk dances during interest-related education in the secondary school. The theoretical part of the Diploma Paper covers analysis of literature about the psychophysical characteristics of adolescents, the students’ opportunities for comprehensive development during interest-related education, the history of folk dances, communication, body language, and the effect that thoughts have on a person. The practical research part of the Diploma Paper includes a survey and pedagogical observations. As a result, a framework for learning Latvian folk dances as an interest-related education was created.