Spēles ģeogrāfijā kā mācību metode zināšanu un sociālo prasmju nostiprināšanai pamatskolā
Author
Lagzdiņa, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt mācību spēļu izmantošanas tendences skolā un pārbaudīt izstrādātās galda spēles „Āzijas dabas ģeogrāfija” lietderību. Pētījumā apkopoti rezultāti par galda spēles pielietošanu zināšanu un sociālo prasmju nostiprināšanā pamatskolas kursā. Spēle izstrādāta, pamatojoties uz Āzijas dabas ģeogrāfijas temata saturu un sasniedzamajiem rezultātiem. Spēle ir viena no interaktīvajām mācību metodēm, ar kuru iespējams piesaistīt skolēnu uzmanību, trenējot kognitīvās un sociālās prasmes. Pētījumā tiek pierādīts, ka pēc spēles spēlēšanas skolēniem ir pilnveidojušās zināšanas un ir vieglāk nokārtot pārbaudījumus – zināšanu pārbaudi, par spēlē izspēlētajiem jautājumiem. Pēc skolotāju novērojumiem spēles laikā tika attīstītas un nostiprinātas skolēnu sociālās prasmes. Pētījums veikts pamatskolas 8. klasēs izmantojot aptaujas – testa metodi, novērojumu. Apkopota informācija no pieredzējušiem skolotājiem. The aim of this thesis is to research the trends in using learning games in schools and to verify effectiveness and usefulness of the developed board game “The Geography of Asian nature”. The study summarizes the results of board game’s application in the development of aptitude and social skills in the primary school programme. The game was developed based on the contents of the “Geography of Asian nature” topic and the results that could be attained. The game is one of the interactive learning methods which helps to attract and maintain attention of pupils and train their cognitive and social skills. The research proves that after playing the board game pupils partly developed their aptitude and are better equipped for the tests – aptitude tests for the questions played in the game. The teachers observed that during the game the social skills of the pupils were developed and strengthened. The study was carried out in the 8th grade classes of the primary school by using surveys – test method, observation. The information was gathered from experienced teachers.