Veiktspējas rādītāji interneta bāzētu pakalpojumu jaunuzņēmumos informācijas un komunikāciju nozarē.
Author
Lesausks, Vigants
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Purgailis, Māris
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Uzņēmējdarbības organizācija paredz ikvienam uzņēmumam iziet jaunizveidotas firmas stadiju, līdz ar to pētījumi par metodēm, kādā veidā ir uzlabojama jaunizveidoto uzņēmumu darbība, ir nozīmīgi biznesa vides kvalitātes uzlabošanai. Uzņēmuma vajadzības ir pēc iespējas efektīvāka resursu izmantošana, produktīvs darbs, ilgtermiņa attīstība. KPI, tai skaitā, ir viens no veidiem kā izveidot interešu balansu – kas ir stabila uzņēmuma pamats. Maģistra darba mērķis ir noteikt standarta pieeju veiktspējas rādītāju noteikšanai un uzraudzībai IKT nozares interneta bāzētu pakalpojumu jaunuzņēmumiem. Iegūtie rezultāti liecina, ka jaunuzņēmumi koncentrējas uz uzņēmuma dibināšanas formalitātēm, kapitāla piesaisti, organizatoriskiem jautājumiem vairāk nekā savas darbības rezultāta mērīšanu ikdienā. Iemesls ir nepilnīga izpratne par KPI. Business organization requires every company to pass a newly established company’s stage. In case of not passing this stage, it is not possible to develop a business idea, therefore the research on the methods of possibilities to promote business operations for newly created company is important in terms of improving the quality of business environment. The needs of the company are the following: maximum effective use of resources, productive work, long-term development. KPI is one of the ways to create a balance of interests, which is foundation for a stable business. The goal of the Master thesis is to establish standard approach for performance indicators for internet-based service start-ups in the ICT sector. The obtained results of the study show that start-ups are focusing more on formalities regarding establishment of a company, raising capital, organizational matters rather than its performance measurement on a daily basis. The reason for that is the incomplete understanding of the KPI.