Redzes funkciju efektivitāte un lasīšanas prasmes
Author
Verdolini, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs uzrakstīts angļu valodā uz 35 lappusēm. Tas satur 19 attēlus, 8 tabulas un atsauces uz 23 literatūras avotiem.. Virsraksts: Redzes funkciju efektivitāte un lasīšanas prasmes. Darba mērķis bija novērtēt atsevišķu redzes funkcionālo traucējumu sastopamības biežumu skolas vecuma bērniem un analizēt to ietekmes būtiskumu uz lasīšanas prasmēm. Metode: tika veikts redzes funkciju skrīnings 73 bērniem vecumā no 8-11 gadiem un analizētas funkcijas divās izlases grupās: bērniem ar atbilstošām lasīšanas prasmēm un bērniem ar apgrūtinātām lasīšanas prasmēm. Rezultāti: parāda, ka lielai daļai dalībnieku, atsevišķas funkcijas ir apgrūtinātas un redzes asums tuvumā, akomodācijas vieglums un DEM tests uzrāda statistisku korelāciju ar lasīšanas spējām. Nobeigums: nozīmīgi ir regulāri veikt atsevišķu redzes funkciju novērtēšanu skolas vecuma bērniem. Atslēgas vārdi: lasīšanas prasmes, redzes funkciju efektivitāte Thesis is written in English on 35 pages. It contains 19 figures, 8 tables and 23 referencies. Title: Visual function efficiency and reading skills. Aim of this research was to understand the diffusion of visual dysfunctions in school population, and to understand if some visual skills affect reading ability. Method: I did a screening on a sample of 73 children between 8 and 11 years old, divided in good and poor readers, using tests of several visual skills. Results: I found a large diffusion of visual dysfunctions, and significant statistical correlation between reading ability and some specific visual skills. Conclusions: it is advisable to evaluate school population using a battery of tests on the most important visual skills. Key words: reading ability, visual skills efficiency.