Valodas izvēle tirdzniecības zīmēs
Autor
Dāle, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Valoda ir nozīmīga ikdienas komunikācijas daļa. Uzņēmēji to izmanto, lai paustu savus biznesa mērķus un idejas. Viens no svarīgākajiem kompānijas aspektiem ir tās zīmola attēls; tā ir pirmā lieta, kas reprezentē kompāniju un ļauj tai tikt uztvertai kā labam pakalpojuma sniedzējam potenciālo klientu acīs. Lai zīmols būtu juridiski aizsargāts, tam ir jābūt reģistrētam kā tirdzniecības zīmei. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādus lingivistiskos un paralingvistiskos līdzekļus pakalpojumu sniedzēji Baltijas valstīs izmanto tirdzniecības zīmēs. Lai veiksmīgi veiktu pētījumu, tika analizētas 45 tirdzniecības zīmes, kuras ir reģistrētas Baltijas valstu Patentu iestādēs. Gandrīz visas analizētās tirdzniecības zīmes ir aprakstošās tirdzniecības zīmes. Lai izveidotu īpašus tirdzniecības nosaukumus, tiek izmantots tāds morfoloģiskais vārdu veidošanas līdzeklis kā salikteņi. Turklāt, lai tos padarītu īsākus, tiek izmanotas abreviatūras; aliterācija tos padara lasītājam draudzīgus. Lai nodotu savas vērtības un uzskatus, kompānijas izmanto dažādas krāsu kombinācijas. Pētījumā tika apskatīti dažādi lingvistiskie un paralingvistiskie komunikācijas līdzekļi, un tika konstatēts, ka tirdzniecības zīmju īpašnieki izvēlas ļoti dažādus risinājumus, lai komunicētu ar klientiem caur tirdzniecības zīmēm. Turklāt, ierosināšās tirdzniecības zīmes ļauj komunicēt ar klientiem daudz efektīvāk kā citu veidu tirdzniecības zīmes pakalpojumu sektorā Baltijas valstīs. Language is a very important part of everyday communication. The entrepreneurs use it to communicate their business aims and ideas. One of the most important aspects for the company is its brand image; it is the first thing that represents the company and allows it to be perceived as a good service provider by the potential customers. In order for the image to be protected legally, it should be registered as a trademark. To examine the means used by the companies to create their trademarks memorable a unique research on trademarks is done. The aim of the research is to find out what linguistic and paralinguistic means are used in the trademarks by the service providers in travelling in the Baltic States. In order to do the analysis, 45 trademarks registered with the Patent Bureaus of the Baltic countries are analysed. Almost all of the trademarks examined are suggestive trademarks. Such morphological word-building patterns as compounding are used to make peculiar trade names. Moreover, abbreviations are used to shorten them, and alliteration makes them more reader friendly. The companies use diverse colour combinations to transmit their values and beliefs. Diverse linguistic and paralinguistic means of communication were examined, and the findings suggest that the owners of the trademarks choose many different solutions to communicate with their customers through the trademarks. In addition, suggestive trademarks allow to more effectively communicate with the customers than other types of trademarks in the service sector in the Baltic States.