Dzimumsaizspriedumu analīze laikraksta ‘The Economist’ rakstos par komercdarbību
Autor
Šišparjonoka, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienās tiek daudz diskutēts par vienlīdzību starp vīriešiem un sievietēm. Tomēr visa cita starpā nevajadzētu aizmirst arī vienlīdzību valodas izmantošanā. Šis bakalaura darbs pēta dzimumneobjektīvo valodu komercdarbības rakstos no laikraksta The Economist. Analīzei tika izvēlēti 2006. un 2016. gada pirmajā ceturksnī publicēti raksti no laikraksta Biznesa sadaļas. Darba mērķis ir izpētīt, vai un kā rakstos izpaužas dzimumaizspriedumi, kā arī izvērtēt, vai dzimumaizspriedumi mainās laika gaitā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika veikts literatūras apskats par dzimumu un diskursu, kā arī salīdzinošā analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka rakstos vairāk tiek izmantota vīriešu dzimtes aizspriedumu valoda, salīdzinājumā ar sieviešu dzimtes aizspriedumu valoda, turklāt laika gaitā dzimumaizspriedumi ir nedaudz samazinājušies. Nowadays gender equality and gender bias in the media is widely discussed. Among other things, equality in terms of language use should not be neglected. Thus, the Bachelor thesis presents an investigation on how gender biased language appears in business articles from The Economist. The articles under analysis are taken from the Business Section of The Economist and were published in the first quarter of 2006 and 2016. The aim of the Bachelor thesis is to investigate if and how the gender bias is evident in the articles and to analyse whether there are any changes in its usage. As regards research methods, literature review on gender and discourse, as well as desk and comparative analysis were applied. The results of the research revealed that articles use more male biased language then female oriented words and nouns. Furthermore, gender bias has slightly lessened over time.