Show simple item record

dc.contributor.advisorVladimirska, Jeļena
dc.contributor.authorBulavkina, Alisa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:36Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59972
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36636
dc.description.abstractŠajā pētījumā tiek analizēta diskursa loma un atšķirības starp tā žanriem mūsdienu mākslas kontekstā. Tiek pētīti teksti, ko sarakstījuši mūsdienu gleznotāji no Francijas, mākslas kritikas raksti un grāmatu par mūsdienu mākslas teoriju anotācijas. Pētījuma mērķis ir noteikt, kādu lomu ieņem diskurss franču mūsdienu mākslā, kā arī aprakstīt atšķirības starp trīs analizētajiem diskursa žanriem. Pētījums sastāv no četrām nodaļām, no kurām pirmās trīs nodaļas sastāv no teorijas apskata par diskursa analīzi, mūsdienu mākslu un diskursu par mākslu. Ceturtajā nodaļā veikta korpusa analīze pēc kvalitatīvās un kvantitatīvās analīzes metodes, lai izpētītu teksta formulējuma, referenču un organizatoriskos elementus, kā arī izprastu teksta vispārējo funkciju. Pētījuma rezultāti rāda, ka diskursa loma mūsdienu mākslā atšķiras starp trim analizētajiem žanriem, un tas piedāvā sniedz jaunu skatījumu uz diskursa nozīmīgumu mākslas izpratnē.
dc.description.abstractThe present research analyses the role of discourse and the differences between its genres in the field of contemporary art. The research is based on texts written by contemporary French painters, articles of art criticism and abstracts of books on contemporary art theory. The purpose of the analysis is to determine the role of discourse in French contemporary art and to describe the differences between the three analyzed genres. The work consists of four parts, the first three of which present a theoretical overview on the analysis of discourse, contemporary art and discourse about art. The fourth part includes a study of the corpus according to the qualitative and quantitative method, covering the enunciative, referential and organizational indices, and the overall functioning of the text. The analysis shows that the role of discourse in contemporary art varies between the three analyzed genres and offers new perspectives on the importance of discourse in the comprehension of art.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectdiskursa analīze
dc.subjectmūsdienu māksla
dc.subjectdiskurss par mākslu
dc.subjectsemantiskie lauki
dc.titleDiskursa par franču mūsdienu mākslu analīze: no mākslas teorijas un kritikas līdz autoru veidotiem diskursiem
dc.title.alternativeAnalysis of the Discourse about French Contemporary Art: from Theory and Critique of Art to the Author's Discourse
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record