Informācijas pārvaldības studentu informācijdarbība
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Bakalaura darba „Informācijas pārvaldības studentu informācijdarbība” mērķis ir noskaidrot, kāda ir informācijas pārvaldības studentu informācijdarbības vai informācijpratības attīstība studiju procesa un pieredzes gaitā. Šis pētījums ir balstīts uz Kerolas Kolieras Kulthausas teoriju, T. D. Vilsona informācijdarbības modeli, Lielā sešinieka informācijpratības modeli un Kristīnas Doilas modeli. Pētījuma veikšanai tika izmantotas divas metodes - verbālā protokola metode un intervija. Pētījumā secināts, ka Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes programmā “Informācijas pārvaldība” studentu informācijpratība uzlabojas studiju gaitā.
The bachelor thesis “Information behavior of information management students” discusses information mangament students information literacy in the studying process. The theoretical part outlines Carol C. Kuhlthau theory, Thomas D. Wilson model of information seeking behaviour, Christina Doyle model and big six information literacy model . The research was conducted using the following methods: „think aload“ method and interview. The results of the research paper show that “Information management” programme students (studying in the University of Latvia, Faculty of Social Sciences) information literacy improves during their studies
The bachelor thesis “Information behavior of information management students” discusses information mangament students information literacy in the studying process. The theoretical part outlines Carol C. Kuhlthau theory, Thomas D. Wilson model of information seeking behaviour, Christina Doyle model and big six information literacy model . The research was conducted using the following methods: „think aload“ method and interview. The results of the research paper show that “Information management” programme students (studying in the University of Latvia, Faculty of Social Sciences) information literacy improves during their studies