Naratīvi un slepenu organizāciju reprezentācija Stenlija Kubrika spēlfilmā "Acis Plaši Aizvērtas"
Autor
Tetere, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba ietvaros tiek analizēta Stenlija Kubrika pilnmetrāžas spēlfilma “Acis Plaši Aizvērtas” (Eyes Wide Shut), kurā, līdztekus sižetam par seksuālu tematu vai tā aizsegā, ir atainota kādas slepenas organizācijas darbība. Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas kinomākslas un komunikācijas pētnieku atziņas par kinematogrāfu kā komunikācijas platformu, atsevišķi aplūkojot tieši kino naratīvu un vizuālo komunikāciju, kā arī aplūkota un raksturota slepenu organizāciju darbība pasaulē, šodien un vēsturiski. Darba metodoloģiskajā daļā ir aplūkotas iespējamās analīzes metodes un pamatota naratīva un semiotiskās analīzes izvēle. Darba empīriskajā daļā ir identificēti un analizēti filmā atrodamie kino naratīvi, lingvistiskā un vizuālā griezumā, kā arī izpētīta filmā atainoto notikumu iespējamā saistība ar slepenu organizāciju darbību. Darba beigās ir uzskaitīti darba autores svarīgākie personīgie un kino teorijas kontekstā uzskatāmie secinājumi par filmu. The purpose of the Bachelor paper is to analyse Stanley Kubrick’s full-length feature film “Eyes Wide Shut”, which in addition or under cover of the story of sexual relationship, contains a message of an existence of a secret organisation. The theoretical part consists of summarised opinions of film-art and communication researchers and specialists on cinema as a platform of communication, separately viewing film narrative and visual communication, as well as describing the work of secret organisations, today and historically. In the methodological part the possible methods of analysis are described and the choice of narrative and semiotic analysis is motivated. In the empirical part are identified and analysed the linguistic and visual terms of film narrative, as well as investigated the possible connection between the events in film and secret organisations. The end of the paper lists the author’s conclusions on film, from the perspective of a personal opinion or film theory.