Sievietes tēla atveidojums populārās mūzikas videoklipos. Billboard hitu analīze no 1970. līdz 2016. gadam
Author
Lagzdiņa, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – Sievietes tēla atveidojums populārās mūzikas videoklipos. Billboard hitu analīze no 1970. līdz 2016. gadam. Darba mērķi ir ir noskaidrot kā tiek atveidots sievietes tēls mūzikas videoklipos, kā arī fiksēt, kādas idejas un dzimtes stereotipus tie reprezentē auditorijai dažādos laika posmos. Tā kā mūzikas videoklipi ir būtisks populārās kultūras produkts, ir svarīgi apzināties kādi vēstījumi tiek nodoti auditorijai, kāds sievietes tēls tiek veidots. Bakalaura darba teorētiskajā daļā apskatīti teorētiskie materiāli gan par populāro kultūru, populāro mūziku un slavenību kultūru, kā arī skaidrotas dzimtes lomas un ar sievieti saistītie stereotipi. Kā darba pētniecības metodes izvēlētas kvalitatīvā kontentanalīze un naratīva analīze. Theme of bachelor thesis - Representation of women in popular music videos. Billboard hit analysis from 1970 to 2016. The aim of the bachelor is to find out how the image of a woman in music videos is displayed, as well as how gender stereotypes are represented to an audience at different times. Since the music video is an essential product of popular culture, it is important to be aware of what messages are transferred to the audience, what kind of woman's image is created. Bachelor thesis deals with the theoretical part of the theoretical materials about popular culture, popular music and celebrity culture, as well as explains the gender roles and stereotypes associated with woman. As a working research methods chosen qualitative content analysis and narrative analysis.