Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorGubenko, Igors
dc.contributor.authorKalniņa, Renāte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:13:21Z
dc.date.available2017-07-02T01:13:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other60386
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37040
dc.description.abstractBakalaura darbā “Valtera Benjamina auras jēdziena kritika Borisa Groisa mākslas teorijā” tiek apskatīts 20. gs. filozofa Valtera Benjamina ieviestais jēdziens “mākslas darba aura” un salīdzināts ar 21. gs. filozofa Borisa Groisa auras jēdziena interpretāciju mūsdienu mākslas kontekstā. Pirmajā darba daļā tiek apskatīta auras jēdziena rašanās, tās galvenie elementi un argumenti tehniskās reproducējamības ietekmei uz auras zudumu. Otrajā daļā tiek analizēta Borisa Groisa interpetācija par šo jēdzienu un pētīti viņa argumenti apgalvojumam, ka mūsdienu mākslas instalācijām ir aura. Darba mērķis ir noskaidrot, vai Boriss Groiss pamatoti iebilst Valtera Benjamina apgalvojumam, ka mākslas darba aura ir zudusi.
dc.description.abstractThis bachelor thesis “Critique of Walter Benjamin's concept of the aura in Boris Groys’ theory of art” focuses on 20th century philosopher Walter Benjamin's concept of the aura and compares it with 21th century theorist Boris Groys’ interpretation of the aura in the context of contemporary art. In the first part of the thesis, the origin of the concept of the aura, its main elements, as well as Benjamin's arguments about the influence of technical reproducibility on the loss of the aura are considered. In the second part, Groys’ interpretation of this concept is analysed and his arguments regarding the presence of the aura in art installations are assessed. The aim of the thesis is to find out, whether Groys’ objection to Benjamin’s thesis on the loss of the aura is justified.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectValters Benjamins
dc.subjectaura
dc.subjecttehniskā reproducējamība
dc.subjectBoriss Groiss
dc.subjectinstalācija
dc.titleValtera Benjamina auras jēdziena kritika Borisa Groisa mākslas teorijā
dc.title.alternativeCritique of Walter Benjamin's concept of the aura in Boris Groys theory of art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию