• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sabiedrības izvēlētās mārketinga izpētes kampaņas (metodes)sekmējot organizicionālās darbības efektivitātei rietumu Eiropas reģionā.("Novartis Pharmaceuticals Company" piemērs)

Thumbnail
View/Open
303-58498-Danilova_Anastasiya_ad15076.pdf (1.355Mb)
Author
Danilova, Anastasiya
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Turpmāk Maģistra darbs ziņojumā ir veltīta secinājumiem par ietekmi izdevumu organizācijas par mārketinga pētījumu analīzi, un tā ir tieša ietekme uz organizācijas veikumu. Attiecībā uz uzņēmuma farmācijas nozare tika pieņemts kā piemērs. Promocijas darba mērķis ir analizēt attiecībā uz iepriekšējo pētniecības darbu, kā uzņēmums var palielināt savu sniegumu un pārdošanas sekmēja mārketinga izpētes metodes veikšanai. Farmācijas nozare ir izvēlēta, pateicoties tās smago centienus, kas vērsti uz attīstību mārketinga pētījumiem tās darbību. Visi aprēķini un aprēķini notiek uz piemēra viena farmācijas uzņēmuma un efektivitāti mārketinga salīdzinājumā ar finanšu rezultāti atklājas gaitā darbu. Šis pētījums ir vērsts uz parāda mārketinga pētījumu rezultātiem un organizatoriskās darbības pozitīvo ietekmi, izmantojot vairākas metodes aprēķinu.
 
The following Master Thesis Report is dedicated to the findings on the influence of expenditure of the organization on marketing research analysis and it is direct influence on the performance of the organization. As for the enterprise the pharmaceutical industry was taken as an example. The purpose of the thesis is to analyze with regards of past research papers how company can increase its performance and sales boost by conducting marketing research methods. The pharmaceutical industry is chosen due to its heavy efforts directed on development of the marketing research in its operations. All calculations and estimations are held on the example of one pharmaceutical company and the effectiveness of marketing in comparison with financial results are revealed in the course of the work. This study is aimed on showing the positive impact of marketing research findings and organizational performance using several methods of estimation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37092
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV