Pūļa efekta novērtējums bērniem ar dažādu lasītprasmi
Autor
Graudiņa, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 32 lapām. Tas satur 18 attēlus, 2 tabulas, 3 formulas, 2 pielikumus un 31 atsauci uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Novērtēt pūļa efekta saistību ar skolēnu lasīšanas spējām. Eksperimenta dalībnieki: Pētījumā piedalījās 54 dalībnieki, no tiem 39 dalībnieki vecumā no 8 – 19 (13,12 ± 4,05) gadiem, kas ir pētāmā grupa, bet 15 dalībnieki vecumā no 21 – 24 (22,9 ± 1,6 ) gadiem, kas ir kontrolgrupa. Izmantojot datorprogrammu, tika pārbaudīts pūļa efekts labajā un kreisajā redzes lauka pusē. Statistiski ticami var apgalvot, ka labajā redzes lauka pusē pūļa efekts ir mazāks nekā kreisajā redzes lauka pusē. Korelācijā ar lasīšanas ātrumu tiek konstatēts, ka, samazinoties pūļa efektam, palielinās lasīšanas ātrums. The Bachelor work is written in the Latvian language by computer on 32 pages. It contains 18 images, 2 tables, 3 formula and 31 references to other literature sources. Research aim: To assess the crowding effect connection with children who has different reading skills. Research participants: The reasearch included 54 participants, of them 39 participants between the ages of 8-19 (13.12 ± 4.05) years, is the researched group, but 15 participants aged 21-24 (22.9 ± 1.6 ) years, is the control group. Using a computer program was examined the effect of the crowding on the right and left side of the visual field. Statistically significant can be argued that the right side of the visual field, the crowding effect is less, as the left side of the visual field. Correlation with the reading speed is found that decreasing the crowding effect increases the reading speed.