Skola kā socializācijas,resocializācijas aģents un to regulējums tiesību normās
Автор
Driķe, Linda Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Osipova, Sanita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Senāk par skolu kā izglītības insitūtu tika runāts kā par iestādi, kur cilvēks tikai izglītojās, tāpat arī valsts necentās iejaukties šo iestāžu darbībā. Šodien izglītības jautājums ir svarīgs un aktuāls no aspekta, ka skola spēj sniegt ne tikai izglītības apguvi, bet tā nodrošina cilvēkus ar socializācijas un resocializācijas iespējām, kā arī arvien vairāk izglītības institūta darbībā iesaistās valsts. Šī darba mērķis ir izzināt skolas kā socializācijas un resocializācijas aģenta regulējumu Latvijas Republikas tiesību normās. Pētījuma robežas ir no 1998. gada, ņemot par pamatu Izglītības likuma spēkā stāšanās datumu, līdz mūsdienām. Darba rezultātā tika secināts, ka skola kā socializācijas un resocializācijas aģents ir viens no visefektīvākajiem institūtiem, kurš realizē šos procesus, jo tieši skola spēj sniegt indivīdam visas tās zināšanas, pamatvērtības, kā arī iemācīt tiesisko apziņu, kas viņam ir nepieciešama, lai viņš spētu iekļauties sabiedrībā un funkcionēt kā pilntiesīgs sabiedrības loceklis. Atslēgvārdi: bērns, sabiedrība, valsts, izglītība, aģents, socializācija, resocializācija, regulējums. In the past, about the school as an educational Institute was institution where people just educated, as well as the State did not seek to intervene in these institutions. Today, the issue of education is important and topical aspect of the school so it is able to provide not only their education, but provide people with socialization and re-socialization opportunities as well as an increasing number of educational activities as the Institute engages in public. This work aims to explore the school as an agent of socialization and re-socialization Latvian Republic law. The study limits are starting from 1998, on the basis of the Law on Education effective date, until today. Work led to the conclusion, that the school as a socialization and re-socialization agent is one of the most effective institute, which implements these processes, because school is able to provide the individual with all its knowledge, core values, as well as teach the legal sense, that he needs to be able to integrate society and to function as a full-fledged member of society. Keywords: child, society, government, education, agent, socialization, re-socialization, regulation.