Leadership Styles and Access of Women to Top Level Business positions
Автор
Sedlmayr, Lydia
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījums veltīts vadības stilu ietekmei uz sieviešu iespējām ieņemt augstākos amatus biznesā. Apspriesti vadības stili un prasmes saistībā ar dzimumu, izveidots un vācu valodā runājošajās valstīs pārbaudīts jauns vadītāju prasmju ietekmes modelis. Atklāts, ka augstāko amatu ieņemšanai vīriešiem būtisks ir transformējošais vadības stils, augsts izglītības līmenis, starppersonu un konceptuālās prasmes, praktiskā apmācība. Sievietēm raksturīgās transformējošās vadības prasmes, labās zināšanas tomēr vienādā mērā neveicina karjeras attīstību. Sievietes saskaras ar karjeras attīstību ierobežojošiem faktoriem. Par pētījuma rezultātu ierobežojumiem var uzskatīt datu ģeogrāfisko ierobežojumu, vīriešu un sieviešu nehomogēno skaitu pētītajās grupās, prasmju pašnovērtējumu un vadības prasmju ietekmes modeļa ierobežotās dimensijas. Atslēgas vārdi: vadības stili, sievietes, stereotipi, augstākā līmeņa amati biznesā, Austrumeiropa un Rietumeiropa. The research investigates the impact of leadership styles on the access to top level business positions by women. Gender specific leadership styles and skills have been discussed and the leadership skills impact model has been newly created and tested in German speaking countries. It was found out that a transformational leadership style, a high educational level, interpersonal and conceptual skills as well as practical training play an important role for men to reach a top job. Even though women possess transformational leadership skills and have good knowledge and skills it doesn’t aid them for career progression in the same extent as for men. The deduction can be drawn that women face constraining factors for career progression. The geographical restriction of findings, the inhomogeneous group size of male and female research participants, the self-assessment of skills and the restricted dimensions of the leadership skills impact model can be seen as limitations of the research result. Keywords: leadership styles, women, stereotyping, top level business positions, Eastern and Western Europe.