Show simple item record

dc.contributor.advisorKostjukova, Lolita
dc.contributor.authorHofmanis, Jurģis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-07T02:02:10Z
dc.date.available2017-12-07T02:02:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61415
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37381
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs ir veidots, studējot teorētisko literatūru latviešu valodā un sešvalodās - grāmatas, materiālus no elektroniskās datu bāzes un interneta resursus par mārketinga vidi un tās veidošanas likumsakarībām. Vērtējot uzņēmuma mārketinga vidi, autors ir izmantojis arī teorētiskajā literatūrā plaši izmantotās Bostonas matrici, Portera un Ansofa analīzes metodes. Autora pieredze un informācija par LNB ir rasta, balstoties uz praksē un darbā gūtajām atziņām un pētnieciskā darba rezultātiem. Darba mērķis ir pētīt un dot novērtējumu LNB mārketinga videi un izvirzīt priekšlikumus tā pilnveidei, balstoties uz SVID analīzi un aptauju - bibliotēkas darbinieku un lietotāju viedokļiem. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko bāzi, lai gūtu atziņas par efektīva ārējās un iekšējās mārketinga vides faktoriem un komunikācijas veidošanas principiem. 2. Analizēt LNB ārējās un iekšējās mārketinga vides faktorus LNB. 3.Veikt LNB mārketinga vides SVID analīzi. 4.Veikt aptauju un novērtēt aptaujā gūtos rezultātus. 5.Veikt datu apstrādi. 6.Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus mārketinga vides uzlabošanai LNB. Kvalifikācijas darba un pētes novitāte ir saistāma ar to, ka pirmo reizi Latvijā pētīta un analizēta Latvijas Nacionālās bibliotēkas ārējā un iekšējā mārketinga vide, analizētas bibliotēkas stiprās un vājās puses, kā arī novērtētas tās iespēju un draudu pozīcijas, raugoties no stratēģiskās attīstības viedokļa. SVID analīze izvēlēta tādēļ, ka, SVID analīzes matrica nodrošina reālu ieskatu par uzņēmuma stratēģiju, esošo situāciju un virzību, pakalpojumiem, projektiem un cilvēkresursiem. SVID analīzes norise ir vienkārša, taču šīs metodes galvenās pozitīvās īpašības ir elastīgums un iespējas saskatīt vēlamo uzņēmuma attīstības virzienu. Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides novērtēšana ir būtiska stratēģiskās plānošanas sastāvdaļa, un šī metode ļauj izvērtēt gan darbības plusus, gan mīnusus kā iekējā, tā ārējā vidē. Šāds izvērtējums nepieciešams arī tādēļ, ka nākošais gads ir pēdējais LNB statēģiskā plāna gads, tātad jau šobrī ir jānosprauž galvenās attīstības vadlīnijas. Šī analīze ir svarīga arī tādēļ, ka, strādājot ļoti modernā un ārēji sakārtotā vidē, var zust kvalitātes kontrole un tikt aizmirsts par iespējām, kādas varētu īsenot jau tagad un, vēl svarīgāk, nākotnē, kad sabiedrības interese, iespējams, varētu mazināties. SVID analīze ļauj saredzēt trūkumus iekšējā darba vidē un arī saskatīt ārējos draudus, kas ir svarīgi, lai savlaicīgi novērstu šķēršļus dinamiskai, uz attīstību vērstai iestādes darbībai. Aptauja, intervējot gan mārketinga procesos iesaistītos LNB darbiniekus, gan lietotājus, kuri sadarbojas ar bibliotēku - mācībspēki, arhiekti, mākslinieki - izvēlēta tādēļ, ka šo cilvēku viedoklis ir pieredzē balstīts, viņi ir kompetenti, iesaistīti un arī ieinteresēti cilvēki mārketinga vides uzlabošanā LNB. Kvalifikācijas darba apjoms ir 57 lappuses. Darbā iekļauti 3 attēli, 3 pielikumi ar ekspertu apt
dc.description.abstractThe qualification work is based on the study of theoretical literature in the Latvian language and in the sixth languages - books, materials from the electronic database and Internet resources on the marketing environment and its regularities. In his assessment of the company's marketing environment, the author has also used the methods of analysis widely used in theoretical literature for the Boston matrix, Porter and Ansofa. The author's experience and information about the LNB has been found based on the practical and work findings and the results of research work. The aim of the work is to study and evaluate the LNB marketing environment and put forward proposals for its development, based on the SWOT analysis and survey - the views of the library staff and users. Task of the qualification work: 1. To analyze the theoretical basis for gaining insights on effective factors of external and internal marketing environment and principles of communication formation. 2. Analyze LNB external and internal marketing environmental factors in LNB. 3. To conduct SWOT analysis of LNB marketing environment. 4. To conduct a survey and evaluate the results of the survey. 5. Perform data processing. 6. To draw conclusions and make proposals for improving the marketing environment in the LNB. The novelty of qualification work and research is related to the fact that for the first time in Latvia, the external and internal marketing environment of the National Library of Latvia has been studied and analyzed, the strengths and weaknesses of the library have been analyzed, as well as its potential and threat positions from the strategic development perspective. The SWOT analysis is chosen because the SWOT analysis matrix provides a real insight into company strategy, current situation and progress, services, projects and human resources. SWOT analysis is simple, but these methods are key positive ones Features include flexibility and the ability to see the desired direction of business development. The assessment of the company's internal and external environment is an essential component of strategic planning, and this method allows us to evaluate both the performance and the consistency of both the internal and external environment. This assessment is also necessary because the next year is the last year of the LNB's Strategic Plan, so the main development guideline has already been set. This analysis is also important because, working in a very modern and outwardly-arranged environment, quality control may be lost and the possibilities that could be deduced already and, more importantly, in the future, when the public interest might be diminished, may be lost. The SWOT analysis allows you to identify bottlenecks in the internal work environment and also to see the external threats that are important for timely removal of the barriers to a dynamic, development-oriented institution. The survey, interviewed by both LNB employees involved in the marketing process
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectUzņēmējdarbības vadība
dc.subjectMārketins
dc.subjectVide
dc.subjectIekšējā
dc.subjectĀrējā
dc.subjectBibliotēka
dc.titleMārketinga vides pilnveidošanas iespējas Latvijas Nacionālajā bibliotēkā
dc.title.alternativePossibilities for improving the marketing environment in the Natinal Library of Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record