Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorPomere, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:27Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61488
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37412
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums „Bērnu drošības izjūtas attīstības nosacījumi adaptācijas procesā pirmsskolā’’. Darba mērķis ir izzināt un praktiski pētīt drošības izjūtas veidošanās nosacījumus agrajā bērnībā. Darbs sastāv no 4 nodaļām un 9 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, kā arī pielikumiem. Bakalaura darba pētījuma mērķis: 1.Izzināt drošības izjūtas veidošanās nosacījumus agrajā bērnībā. Bakalaura darba pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagogu un psihologu teorijas par drošības izjūtas nozīmi personības attīstībā. 2.Veikt literatūras analīzi par bērnu attīstības likumsakarībām agrajā bērnībā. 3.Sniegt pedagoģiskos paņēmienus pedagogiem bērnu drošības izjūtas veidošanā pirmsskolas izglītības iestādē. 4.Veikt pētījumus un apkopot rezultātus par drošības izjūtas attīstības nosacījumiem adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskajā daļā analizētas Ž.Piažē, Ļ.Vigotska, E.Eriksona, Dr.Ross Kempbela, Dž.Boulbija, A.Maslova, G.Svences, L.Vilmas, I.Puškareva, D.Kājiņas, I.Aunītes, A.Ādlera, T.J.Kamporta, E.Pudolkēviča, B.Brices, M.Montesori, V.Reņģes teorijas. Praktiskajā daļā veikts pedagoģiskais pētījums. Pētījumā izmantotas empīriskās metodes– novērošana, anketēšana un pārrunas ar pedagogiem, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījums veikts divos posmos. Pirmais pētījuma posms veikts no oktobra līdz decembrim, bet otrais pētījums notika pēc gada, tajā pašā grupā, ar tiem pašiem bērniem. Veiktais pētījums ļauj secināt, ka drošības izjūtas veicināšana pirmsskolā ir veiksmīgas adaptācijas nosacījums agrajā bērnībā. Līdz ar to apstiprinās hipotēze, ka bērnu drošības izjūtas veidošana agrīnās bērnības vecumā būs veiksmīgāka, ja: •būs labvēlīgas sociālās un emocionālās vides nodrošinājums, •veidosies savstarpēji atbalstoša vecāku un pedagogu sadarbība. Kopējais darba apjoms ir 58 lapas, 4 tabulas, 6 attēli, 9 pielikumi, 47 kopējais atziņu un informācijas izmantotais literatūras un avotu skaits. Atslēgas vārdi – drošības izjūta, adaptācija, metodiskie paņēmieni.
dc.description.abstractThe title of the Bachelor's paper is "Conditions for the development of a child's sense of security in the pre-school adaptation process". The aim of the work is to investigate and study the conditions for the formation of a sense of security in early childhood. The work consists of 4 chapters and 9 subdivisions, conclusions, list of literature and sources used, as well as appendices.Bachelor Objective: 1.To know the conditions of formation of a sense of security in the early childhood. Tasks of the Bachelor Study : 1. To analyze the theories of pedagogues and psychologists about the importance of sense of security in personality development. 2. To conduct a literature analysis on the regularities of child development in early childhood. 3. Provide pedagogical techniques for educators in creating a sense of child safety in a pre-school educational institution. 4. Carry out research and summarize the results of the development of the sense of security in the adaptation process at the pre-school educational institution. The theoretical part was analyzed by Ž. Piažē, Ļ. Vigotska, E.Eriksona, Dr.Ross Kempbela, Dž.Boulbija, A.Maslova, G.Svences, L.Vilmas, I.Puškareva, D.Kājiņas, I.Aunītes, A.Ādlera, T.J.Kamporta, E.Pudolkēviča, B.Brices, M.Montesori, V.Reņģes Theories. A pedagogical study is conducted in the practical part. The research uses empirical methods - observation, questioning and conversations with teachers, pedagogical trial activity. The study is conducted in two stages. The first phase of the study was from October to December, but the second study was conducted one year later, in the same group, with the same children. The research carried out allows us to conclude that promoting a sense of security in a preschool is a condition for successful adaptation in early childhood. Consequently, the hypothesis that the development of a childhood safety at an early age will be more successful if •Ensuring a favorable social and emotional environment • Mutually supportive cooperation between parents and teachers will be formed. The total amount of work is 58 pages, 4 tables, 6 figures, 9 annexes, 47 total references and information used by literature and sources. Keywords - The sense of security, adaptation, methodological techniques
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectDrošības izjūta
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectMetodiskie paņēmieni
dc.subjectPirmsskola
dc.titleBērnu drošības izjūtas attīstības nosacījumi adaptācijas procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeConditiond for the developmeny of a child's sense of security in the pre - school adaptation process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige