Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorTihomirova, Māra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:28Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61603
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37415
dc.description.abstractDarba nosaukums: Elementārā muzicēšana kā pirmsskolas vecuma bērna radošuma attīstītāja Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt bērna radošuma attīstības iespējas elementārajā muzicēšanā. Darbā tika apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par radošumu, tā veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika aprakstītas muzikālās darbības pirmsskolā. Veikti praktiski pētījumi, izmantojot muzikālās darbības un apstiprināti apgalvojumi – muzikālās darbības sekmē bērnu radošumu. Darbam ir trīs nodaļas. Pirmā nodaļa dots radošuma un radošo spēju raksturojums no dažādu autoru viedokļiem. Šajā nodaļā tika analizēta radošuma nozīme cilvēka un bērnu dzīve un arī veikta pirmsskolas vecuma bērnu radošās izpausmes analīze pedagoģiskajā procesā. Otrā nodaļa - elementāra muzicēšana kā bērnu radošuma attīstības līdzeklis. Šajā nodaļā tiek aprakstīts kādas ir iespējas attīstīt bērniem radošās spējas muzicēšanas procesā. Kā radošuma sekmētāji tika analizētas šādas muzikālas darbības– dziedāšana, muzikālās rotaļas un muzikāli ritmiskās kustības, mūzikas klausīšanās, instrumentu spēle. Trešā nodaļa veltīta empīriskam pētījumam. Nodaļā pētītas bērnu radošuma sekmēšanas iespējas muzikālajās darbībās. Izmantotas šādas pētījuma metodes - pedagoģiskais novērojums, bērnu raksturojuma apkopojums, izmēģinājuma darbs. Pētījuma gaitā izvirzīta un veiksmīgi pārbaudīta hipotēze par to, kā bērni spēs radoši izpausties muzicēšanā, ja - skolotājs izmantos daudzveidīgus radošus uzdevumus, kas būs saistīti ar dziedāšanu, rotaļām un kustībām, instrumentu spēli un mūzikas klausīšanos; - skolotāja radīs labvēlīgu atmosfēru nodarbībās grupā. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi. Darba apjoms – 85.lpp; attēlu skaits: 5; tabulu skaits: 2; pielikumu skaits: 25; izmantoto informācijas avotu skaits: 46.
dc.description.abstractTitle of the work: Basic music education as a creativeness developer in pre-school aged children. The goal of the work: is to analyze theoretically and test practically the ways of children’s creativity development in basic music education. In the work there was collected and analysed the knowledge about creativity from teachers and psychologists, its formation in the oldest pre-school age. There is also described musical activities in pre-school, done practical researches, using musical activities and affirmed statement that musical activities increase the creativeness in children. The work has three sections: First section- characterization of creativeness and creative abilities from different authors. In this section there is analyzed the meaning of creativeness in a human’s life and also the analyze of pre-school aged child’s creative expressions in educational process. Second section- basic music education as a development tool for children’s creativity. In this section there are described the possibilities how children can improve their creative abilities when making music. Musical activities that were analyzed as developers of creativeness – singing, musical plays and musically rhytmical movements, listening to music, playing an instrument. The third section- was dedicated to empirical research. In this section there are examined ways tp develop children’s creativeness in musical activities. Researh methods that were used- educational observation, the summary of children’s characterization, the try out work. During the research there was proposed a hypothese: about how a teacher will use wide range of creative tasks, that are connected with singing, plays and movements, playing an instrument and listening music; So then children will be able creatively show up in music, yup: -Teacher will use a variety of creative tasks, which will be linked with singing, play, and movements, instrumental game and music listening. -The teacher will create a favorable atmosphere for classroom activities. And the end of the work: author states conclusions about the disclosed in the research linked to the goal. The amount of work- 85 pages; number of pictures 5; number of tables 2; number of supplements 25; number of sources of the used information 46.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMuzicēšana
dc.subjectRadošums
dc.subjectSpējas
dc.subjectAttīstība
dc.subjectPētījums
dc.titleElementārā muzicēšana kā pirmsskolas vecuma bērna radošuma attīstītāja
dc.title.alternativeBasic music education as a creativeness developer in pre-school aged children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record