Bērnu savstarpējās saskarsmes sekmēšana jaunākajā vecumposmā kustību rotaļā
Author
Matisone, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Bērnu savstarpējās saskarsmes sekmēšana jaunākajā vecumposmā kustību rotaļā”. Darba mērķis – pētīt un analizēt jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu savstarpējo prasmju sekmēšanas iespējas kustību rotaļās.. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās (praktiskās) daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskās atziņas par saskarsmi un rotaļu,jaunākā pirmsskolas vecumposma saskarsmes prasmju veidošanās likumsakarības, kā arī pētītas saskarsmju prasmju veidošanās un rotaļu izmantošanas mijiedarbības. Balstoties uz pedagogu, psihologu un filozofu atziņām un pētījumiem, tiek sniegta rotaļu daudzveidība saskarsmes sekmēšanai. Tiek pieminēta rotaļu nozīme bērnu dzīvē. Empīriskajā jeb praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums, kā arī izstrādāti kritēriji bērnu saskarsmes novērošanai. Pētījuma gaitā ar bērniem tiek izspēlētas dažādas kustību rotaļas, lai novērotu un analizētu saskarsmes sekmēšanu (uzlabošanos). Pētījumā aprakstītas bērnu darbības kustību rotaļās, kā arī analizētas saskarsmes prasmju sekmēšanās. Pētījums liecina,ka kustību rotaļas sekmē bērna saskarsmes prasmes, ja pedagogs pārzina bērnu vecumposma attīstības likumsakarības un izvēlētās kustību rotaļas ir daudzveidīgas, kā arī rotaļas atbilst bernu interesēm, vajadzībām un pieredzei. Darbā izmantotas D.Dzinteres un I.Stangaines, A.Šponas un Z.Čehlovas, S.Laizānes, S.Kristapsones, G.Svences, R.Garlejas u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 71 lappuses, 8 tabulām, 14 pielikumiem un 27 literatūras avotiem. No visa literatūras un avotu saraksta 22 ir latviešu valodā, 5 ir svešvalodā – angļu un krievu. The theme of the bachelor's paper is „Promotion of children's interactions with peers through movement games at the youngest pre-school age”. The aim of the work is to investigate and analyze the possibilities of promoting the children's interaction skills at the youngest pre-school age through movement games. The papers consists of two parts – theoretical and empirical (practical). The theoretical part analyzes the scientific knowledge about communication and games, and the regularities of the formation of the communication skills at the youngest pre-school age, as well as the interactions between the development of communication skills and the use of games. Based on the findings and studies of educators, psychologists and philosophers, the diversity of games is provided to promote communication. The role of games in children's life is mentioned. The empirical or practical part presents the methodological justification of the research, the characteristics of the children of the group under study, as well as criteria for monitoring children's interactions. In the course of the study, various movement games are played with children to observe and analyze the promotion (improvement) of communication. The study describes the activities of children in movement games and analyzes the promotion of communication skills. The study suggests that movement games contribute to the child's communication skills if the teacher is familiar with the regularities of the development of the child's age, and the chosen movement games are diverse, and the games are in accordance with the interests, needs and experiences of the children. The work uses findings of D.Dzintere and I.Stangaine, A.Špona and Z.Čehlova, S.Laizāne, S.Kristapsons, G.Svence, R.Garleja and other authors. The work consists of 71 pages, 8 tables, 14 annexes and 27 literature sources. Of the entire list of literature and sources, 22 are in Latvian, 5 are in a foreign language – English and Russian.