Show simple item record

dc.contributor.advisorPoiša, Mārīte
dc.contributor.authorSkopāne, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:30Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61647
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37419
dc.description.abstractDarba autors ir Zane Skopāne. Bakalaura darba temats ir „Pirkstiņrotaļas runas attīstībai jaunākajā pirmsskolas vecumposmā”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstīšanai. Darbā izvirzītā hipotēze. Runas attīstība agrā bērnībā tiek sekmēta, ja: 1.skolotājs pārzina bērnu attīstības likumsakarības; 2.tiek ievērotas bērnu intereses un vajadzības; 3.tiek mērķtiecīgi izmantotas daudzveidīgas pirkstiņrotaļas. Darba uzdevumi: 1.analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par runas attīstību; 2.atklāt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas īpašību attīstības likumsakarības, spēlējot pirkstiņrotaļas; 3.noskaidrot pirmsskolas pedagogu domas par pirkstiņrotaļu nozīmi runas valodas un runas attīstībā; 4.pētīt pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas runas attīstībā. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, septiņām apakšnodaļām, secinājumiem un pielikuma. Pirmā nodaļa ar četrām apakšnodaļām veltīta problēmas teorētiskajam apskatam. Otrā nodaļa ar trijām apakšnodaļām veltīta praktisko metožu izpētei, izmēģinājuma, novērojuma darbībai jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas sekmēšanai. Darba autore teorētiskajā daļā atklāj runas un valodas būtību, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības īpatnības. Noskaidro, kas ir rotaļas, raksturo tās, kā arī izpēta teorētiskās atziņas par pirkstiņrotaļu nozīmi runas attīstībā, kā arī nonāk pie secinājuma, ka pirkstiņrotaļām, darbībām ar pirkstiem, rokām ir ļoti liela nozīme bērna runas attīstībā. Praktiskajā daļā tiek realizēta pirmsskolas pedagogu intervēšana par pirkstiņrotaļu izmantošanu, darbojoties ar bērniem, to pozitīvo devumu. Notiek intervijas rezultātu analīze. Praktiskajā daļā tiek veikta arī novērojuma darbība divu mēnešu garumā, kuru laikā tiek ar bērniem mērķtiecīgi spēlētas pirkstiņrotaļas, novērojums tiek fiksēts divas reizes – sākumā un pēc diviem mēnešiem. Novērojums tiek veikts pirmsskolas iestādes jaunākajā grupā. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījuma rezultātiem, darba autore secināja, ka izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Darba apjoms ir 68 lapas, 2 tabulas un 7 pielikumi. Darbā izmantotas V.Rūķe – Draviņas, R.Fišera, Ļ.Vigotska, A.Baumanes, D.Dzinteres, D.Augstkalnes, J.A.Studenta, Ž.Piažē, I.Stangaines, B.Brices, B.Kraftes, I.Miltiņas, I.Tukišas u.c. autoru atziņas.
dc.description.abstractZane Skopāne is the author of the document. The theme of the thesis is “The development of finger - play for speech in the youngest preschool age”. The aim of this document is to research theoretically and practically the possibilities of the use of Finger-play for the development of speech in children of the youngest preschool age group. Project’s hypothesis. Speech development in early childhood is being advanced, if: 1.the teacher is knowledgeable about the regularities in children’s development; 2.children’s interests and needs are abided to; 3.varied finger-play is being used purposely. Tasks: 1.to analyse psychological and pedagogical literature on the development of speech; 2.discover the regularities within speech trait development within children of the youngest preschool age group through the involvement in finger-play; 3.find out the thoughts of preschool pedagogues on finger-play’s significance within the development of speech and language; 4.observe the possibilities of the use of finger-play within speech development. The document consists of an introduction, two sections, seven subsections, a conclusion and an appendix. First section with four subsections is dedicated to observing the issue theoretically. Second section with three subsections is dedicated to practical method research, trial, and observation of the speech betterment activity within the children of the youngest preschool age group. Within the theoretical section the author discloses the relevance of speech and language, and the regularities of children’s speech development in the youngest preschool age. She finds out, what are those activities, characterizes them, and also explores the theoretical quotes on the significance of finger-play in the speech development, additionally comes to a conclusion that finger-play, activity with fingers, hands, is very important in the vocal development of kids. In the practical section preschool pedagogues interviews on finger play use in activities with kids is realized, with their beneficial input. The analysis of interview results ensues. In the practical section an observation is carried out over the course of two months, during which ambitious participation with children using finger-play takes place, the observation is made two times – at the start of the investigation and after two months. This observation is held involving preschool institution’s youngest group. Based on the theory’s quotes and the results of the observation, the thesis’s author concluded that the hypothesis made was confirmed. The size of the document consists of 68 pages, 2 tables and 7 attachments. The works of V. Rūķe – Draviņas, R. Fišera, Ļ. Vigotska, A. Baumanes, D. Dzinteres, D. Augstkalnes, J. A.Stundenta, Ž. Piažē, I. Stangaines, B. Brices, B. Kraftes, I. Miltiņas, I. Tukišas etc. were used in this document, including author’s quotes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectBērni
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectpirkstiņrotaļas
dc.subjectjaunākais
dc.titlePirkstiņrotaļas runas attīstībai jaunākajā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeThe development of finger - play for speech in the youngest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record