Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorPoiša, Mārīte
dc.contributor.authorKūkoja, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:31Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61662
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37420
dc.description.abstractPētījuma darba lappušu 53 skaits tostarp 2 tabulas un 5 attēli. 34 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 7 pielikumi. Pirmsskolas izglītības iestādē ik uz soļa ir saskarsme, gan bērnu, gan bērnu un pieaugušo starpā. Šī saskarsme mēdz būt gan pozitīva, gan negatīva. Pedagogs ir tas, kas bērniem palīdz attīstīt un uzlabot šīs saskarsmes prasmes pielietojot dažādas rotaļas. Rotaļa pirmsskolas vecuma bērniem ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, kurā viņi neapzināti iemācās un apgūst dzīvei nepieciešamās prasmes. Pētījumā tika izmantota teorētiskā metode literatūras analīze, kurā tika pētīti literatūras avoti par saskarsmi, to veidiem, funkcijām. Par rotaļām, to klasifikāciju, par kustību rotaļu nozīmi. Par vecumposmu īpatnībām. Izvirzītais un mērķis un uzdevumi tika ievēroti un izpildīti. Pētījumā izmantota empīriskā metode, kas ietvēra gan interviju, novērošanu un pedagoģiskā izmēģinājuma darbību Un izvirzītā hipotēze-5-6gadīgo bērnu saskarsmes prasmes kustību rotaļās tiek sekmētas, ja: •pedagogs pārzina vecumposmu attīstības likumsakarības. •mērķtiecīgi tiek izvēlētas daudzveidīgas kustību rotaļas. •tiek nodrošināta pozitīva psiholoģiski emocionālā vide. Izvirzītā hipotēze pētījuma laikā ir apstiprinājusies, jo tika ievērotas vecumposma īpatnības un atbilstoši izvēlētas daudzveidīgas kustību rotaļas. Nodrošināta pozitīva psiholoģiska emocionālā vide, kas sekmēja bērnu saskarsmes prasmes piecos izvirzītajos kritērijos: empātija, sadarbība ar vienaudžiem, ar pieaugušajiem, rotaļas noteikumu ievērošana un sava viedokļa izteikšana. Jo kustību rotaļas mazina spriedzi, agresiju, ļauj bērniem izjust savu ķermeni, iejusties cita lomā. Pastiprina piederības sajūtu kolektīvam. Atslēgas vārdi: saskarsme, rotaļa, vecumposma īpatnības, kustību rotaļas.
dc.description.abstractThe research consists of 53 pages, including 2 chart and 5 pictures, 34 bibliography resources and 7 appendixes. An interaction between children as well as children and adults occurs all the time in a pre-school education institution. This interaction can be either positive or negative. A teacher is a person, who helps children to develop and improve interaction skills through different games. A game for pre-school age children is an integral part of their lives where they unwittingly learn and acquire important life skills. The research is based on the theoretical method and the analysis of literature where literature resources about interaction, its types and functions were studied. Literature resources about games, its classification, the meaning of movement games as well as age group peculiarities were examined. The stated aim and objectives were considered and fulfilled. The empirical method, which included an interview, an observation and a pedagogical experiment were used in the research. The hypothesis: 5-6 years old children’s interaction skills are promoted through movement games, if: •a teacher has a good knowledge of an age group development regularities; •varied movement games are chosen purposefully; •a positive psychological environment is provided. The stated hypothesis is confirmed during the research, as age group peculiarities were taken into account and the movement games were purposefully chosen. A positive psychological environment, which facilitated children’ interaction skills in five stated criteria: empathy, interaction between peers and adults, the compliance of the rules of a game and the expression of thoughts were provided. Movement games reduce strain, aggression, allow children to feel their body and to fit in another role, strengthen the sense of belonging to the collective. Key words: interaction, game, age group peculiarities, movement games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectRotaļa
dc.subjectVecumposma īpatnības
dc.subjectKustību rotaļas
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.title5-6 gadīgo bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeThe Facilitation of 5-6 Years Old Children`s Interaction Skills through Movement Games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию