Daiļliteratūra un folklora vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai
Author
Kļaviņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats “Daiļliteratūra un folklora vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt daiļliteratūras un folkloras nozīmi vārdu krājuma paplašināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, pētījumā tika analizētas dažādu psihologu un pedagogu atziņas. Darba 2. nodaļā ir veikta bērnu vārdu krājuma sākotnējā analīze. Sniegts ieskats bērnu praktiskajā darbībā, izmantojot daiļliteratūru un folkloru, ir analizēts, kā šie darbi ietekmē bērnu runas attīstību un vārdu krājuma paplašināšanu. Darba 1. nodaļā dažādu psihologu un pedagogu skatījumā analizēta runas attīstība, vārdu krājuma paplašināšana, to nozīme bērnu personības attīstībā. Daiļliteratūras un folkloras nozīme bērnu runas attīstībā un bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Pedagoģiskajā procesā veiktā vērojuma rezultāti tika analizēti un apkopoti. Pedagoģiskā procesa vērojuma laikā tika konstatēts, ka daiļliteratūra un folklora bērnos sekmē vārdu krājuma paplašināšanu, attīsta bērnos stāstītprasmi. Darba struktūru veido ievads, divas nodaļas, apakšnodaļas, secinājumi, literatūras avotu saraksts. Teksts izklāstīts 86 lpp. Literatūras avotu sarakstā ir 72 autoru nosaukumi. The theme of the qualification work “Fiction and folklore for the extension of the vocabulary of the oldest preschool children”. The aim of the work is to practically and theoretically understand the role of fiction and folklore in expanding the vocabulary of older preschool children. To achieve the objective, the study analyzed the findings of various psychologist and educators. In the first chapter of the work, in the view of various psychologist and educators, the development of speech and the expansion of vocabulary and all of that in the development of the child’s personality were analyzed. The role of fiction and folklore in the development of children’s speech and the expansion of children’s vocabulary was also analyzed. The second chapter of the work contains a initial analysis of the childrens vocabulary. An insight into the practical work of children through fiction and folklore was given, and it is analyzed how these work influence the development of children’s speech and expansion of vocabulary. The results of the pedagogical process were analyzed and summarized. During the observation of the pedagogical process, it was found that fiction and folklore promotes the expansion of vocabulary and develop the ability to communicate in children. The work structure consists of an introduction, subchapters conclusions and list of literature sources. The text is set out in 86 pages. The list of sources of literature contains 72 author’s names.