Pedagogiem labvēlīgas darba vides veidošana un vadītāja loma tajā
Автор
Zizlāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis ir izpētīt pedagogiem labvēlīgas darba vides nozīmi un vadītāja lomu vides uzlabošanā. Darbā ir analizēta gan fiziskā darba vide, gan sociālpsiholoģiskā vide jeb mikroklimats, taču vairāk uzmanības pievērsts tieši mikroklimatam. Darbā apkopotas gan latviešu gan ārzemju autoru teorētiskās idejas, kā arī dažādos pētījumos gūtās atziņas. Empīriskā daļa veidota, balstoties uz anketēšanu, kuras ietvaros tika aptaujāti 97 pedagogi no dažādām Rīgas skolām. Rezultāti rāda, ka iestādes vide un vadītāja tiešā ietekme ir būtisks mācību darba, kā arī apmierinātības ar darbu ietekmējošs faktors. Situācija Rīgas skolās ir dažāda, kas apliecina to, ka pedagogiem labvēlīgas darba vides problemātika pastāv. The purpose of the research paper is to study a positive working environment importance for teachers and the role of principal in improving working conditions. The research paper includes analysis of the physical environment as well as psychological (also called microclimat), though the microclimat is more emphasized. There are summarized both latvian and foreign author theoretical ideas and conclusions from other research papers. Empirical part is based on teacher’s survey - 97 teachers from different schools in Riga were involved. The results show that both the work environment and direct impact of principal is important factor which influences as well educational work as work satisfaction. The situation in different schools in Riga is various, so it verifies , that the problematics of positive working environment exists.