PASAKA – VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU FANTĀZIJAS UN IZTĒLES ROSINĀTĀJA
Автор
Ovoda, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore ir Anastasija Ovoda, RPIVA filiāles profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” ar apakšprogrammu “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” studente. Bakalaura darba temats ir “Pasaka – pirmsskolas vecuma bērnu fantāzijas un iztēles rosinātāja” Pētījuma mērķis: Izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu iztēles un fantāzijas attīstīšanas iespējas, izmantojot nodarbībās literatūru. Darbs sastāv no ievaddaļas, 2 nodaļām un secinājumiem. Pirmajā daļā tiek apkopoti dažādu autoru skati uz fantāziju un iztēli, tiek raksturota iztēles attīstīšana pirmsskolas vecuma bērniem. Prezentēti metodoloģiskie instrumenti darbam ar pasakām, lai attīstītu bērnu fantāziju un iztēli. Apskatīta radošas iztēles ietekme uz bērna attīstību. Otrajā daļā uzmanība tiek pievērsta praktiskām nodarbībām ar bērniem, pasakas lasīšanai, bērnu iztēles un fantāzijas attīstības noverošanai. Ir pieņēmums, ka pasakas veicina bērna iztēles un fantāzijas attīstību tad, kad: •pedagogs pazīst iztēles attīstības noteikumus vecāka pirmsskolas vecuma bērniem; •izvēlētie nodarbībai literārie darbi ir saskaņoti ar bērna vajadzībām, interesēm un pieredzi. Hipotēze tika apstiprināta, jo teorija pierādīja un prakse parādīja, ka pasakas ietekmē pirmsskolas vecuma bērnu iztēles un fantāzijas attīstību. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās uz D. Dzinteres, V.Hibneres, B. Frīdenbergas, D. Markusa, A. Šponas, J.A.Studenta, A. Vorobjovas, L.S. Vigotskas un dažādu citu autoru informācijas avotu analīzi. Pētījuma empīriskajā daļā pētījums tika veikts Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, 10 apakšnodaļām un secianājumiem. Darbs sastāv no 58 lapaspusēm, tajā iekļautu 28 attēli un 2 tabulas, darbā analizēti literatūras avoti, no tiem 25 latviešu valodā un 24 svešvalodā. The author of the research paper is Anastasija Ovoda, a student of RPIVA professional Bachelors programme “Teacher” with sub-programme “Preschool and primary school aged children teacher”. The topic of the research paper is “Fairy tale – a way to develop child’s imagination and fantasy”. The main aim of the work is to research possibilities of imagination and fantasy development of preschool age children. The paper contains introduction, 2 parts and conclusions. In the 1st part points of view on fantasy and imagination of different authors are compared. Imagination development in preschool age children is characterized. Methodological tools which should be used to work with fairy tale to improve child imagination and fantasy are presented. Influence of the creative imagination at child development is examined. In the 2nd part the attention is paid to practical work with children, reading books, children imagination and fantasy development monitoring. The assumption was made, that fairy tale has influence on child imagination and fantasy development, when •educator knows development specifications for older preschool age children; •literary works which are chosen for the class are connected to child needs, interests and experience. The hypothesis was confirmed, because theory has proven and practice has shown that fairy tale influences imagination and fantasy development of a preschool age child. The research paper is theoretically based on D. Dzinteres, V.Hibneres, B. Frīdenbergas, D. Markusa, A. Šponas, J.A.Studenta, A. Vorobjovas, L.S. Vigotskas and many other sources of information analysis. The emperical part of the paper was held in a Ventspils preschool educational institution. The diploma paper consist of 58 pages, it includes 28 pictures and 2 tables. Literature sources have been analysed within the given work: 25 of which in Latvian and 24 in foreign language.