Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorMartjanova, Nataļja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61384
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37443
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Latviešu valodas apguve dabaszinību stundās bilingvālās izglītības modelī mazākumtautību sākumskolas 3.–4. klasē”, kuru izstrādājusi Nataļja Martjanova. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izzināt latviešu valodas apguves iespējas dabaszinību stundās bilingvālās izglītības modelī mazākumtautību sākumskolas 3. un 4. klasē. Darba gaitā tika izvirzīti uzdevumi: analizēt pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par bilingvismu un bilingvālās izglītības būtību; teorētiski izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas skatījumā, latviešu valodas apguves nosacījumus bilingvālās izglītības modelī sākumskolā; teorētiski un prakstiski pētīt latviešu valodas apguves iespējas dabaszinību stundās sākumskolas 3.–4. klasē. Bakalaura darba izstrādē izmantotas teorētiskās un empīriskās pētījuma metodes. Darbs sastāv no ievada, divām daļām un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēta bilingvālās izglītības būtība pedagogu un psihologu skatījumā, tiek atklātas skolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas skatījumā, tiek izzināti latviešu valodas apguves nosacījumi bilingvālās izglītības modelī sākumskolā. Empīriskajā daļā tiek dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti kritēriji latviešu valodas runātprasmes un rakstītprasmes apguves vērtēšanai, sniegts skolēnu raksturojums un atspoguļots praktiskais bilingvālais darbs dabaszinību stundās sākumskolā. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka latviešu valodas apguve dabaszinību stundās būs sekmīga, ja: • izvēlētās mācību metodes un darba organizācijas formas sniegs bērniem iespēju aktīvi darboties un pašrealizēties; • mācību procesa centrā būs dabiska valodas apguve visās tās izpausmes formās; • skolēns sapratīs iegūto zināšanu un prasmju lietderību. Darbā izmantotas R. Scarella, K. Beikera, L. Blūmfilda, Skutnabb-Kangas, V. Aršavska, I. Druvietes, V. Zelmeņa, R. Alijeva, N. Kažes, I. Beļicka, R. Štenera u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 81 lappuses, 4 tabulām, 12 pielikumiem, 7 attēliem un 51 literatūras un informācijas avotiem.
dc.description.abstractThe topic of the Bachelor's paper is “Learning Latvian during Natural Sciences Lessons within the Bilingual Education Model of a Minority Primary School, grades 3-4”, written by Nataļja Martjanova. The aim of the work – to study theoretical and practical ways of acquiring the Latvian language during Natural Sciences lessons, looking at the bilingual education model of a minority primary school, grades 3 and 4. The author set the following tasks within the work: to analyse the theoretical conclusions of teachers and psychologists about bilingualism and the essence of bilingual education; theoretically explore the developmental regularities of the younger school-children within the scope of the mentioned topic, as well as the conditions for acquiring Latvian within the bilingual education model in primary school; theoretically and practically study the possibilities of acquiring the Latvian language during natural science lessons in grades 3 to 4 of primary school. The author used both theoretical and empirical research methods in the development of the Bachelor's paper. The work consists of an introduction, two parts and conclusions. The theoretical part analyses the essence of bilingual education as viewed by the teachers and psychologists, reveals the developmental regularities of the younger school-children within the scope of the mentioned topic, and states the conditions for acquiring Latvian within the bilingual education model in primary school. The empirical part defines the methodological substantiation of the work, presents the criteria for evaluating the acquisition of the spoken and written Latvian language, and provides the characteristics of the students and the practical bilingual work from the natural science lessons in primary school. As a result, the research paper confirmed the hypothesis that the acquisition of the Latvian language during natural sciences lessons will be successful, provided that: • the chosen teaching methods and forms of work organisation will enable children to actively work and realise their potential; • the learning process will focus on the acquisition of the natural language in all its forms; • the student will understand the usefulness of the acquired knowledge and skills. The findings of the following authors were used in the work: R. Scarella, K. Beikera, L. Blūmfilda, Skutnabb-Kangas, V. Aršavska, I. Druvietes, V. Zelmeņa, R. Alijeva, N. Kažes, I. Beļicka, R. Štenera, etc. The paper consists of 81 pages, includes 4 tables, 12 appendices, 7 drawings un 51 literary and informative sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbilingvālā izglītība
dc.subjectdabaszinību stundas
dc.subjectlatviešu valodas apguve
dc.subjectmazākumtautību sākumskola
dc.titleLatviešu valodas apguve dabaszinību stundās bilingvālās izglītības modelī mazākumtautību sākumskolas 3. - 4. klasē
dc.title.alternativeLearning Latvian during Natural Sciences Lessons within the Bilingual Education Model of a Minority Primary School, grades 3 - 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige