Kustību rotaļu un lomu rotaļu izmantošana 3 - 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai
Author
Kalniņa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kustību rotaļu un lomu rotaļu izmantošana 3 – 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai. Darba autore: Elīna Kalniņa Darba vadītājs: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Bakalaura darba apjoms: 64 lappuses, 3 tabulas, 3 pielikumi, izmantoti 42 literatūras avoti Bakalaura darbā analizēta attīstības, saskarsmes prasmju, audzināšanas un rotaļu literatūra, interneta resursos pieejamā informācija, veikta pedagoga izmēģinājumdarbība. Izmantotas pētnieciskās metodes kā literatūras analīze, konstatējošā praktiskā darbība, pedagoga izmēģinājumdarbība. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadus veci bērni, saskarsme, kustību rotaļas, lomu rotaļas. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski veikt pētījumu par 3 līdz 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu, izmantojot kustību un lomu rotaļas. Pētījuma jautājumi: 1. Vai kustību rotaļas un lomu rotaļas sekmē 3 – 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes? 2. Kādas kustību rotaļas un lomu rotaļas izmantojamas 3 - 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā? Pētījuma uzdevumi: •Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par saskarsmes un saskarsmes prasmju attīstību 3-4 gadus veciem bērniem. •Raksturot 3 - 4 gadus vecu bērnu saskarsmes veidošanās likumsakarības. •Atlasīt rotaļas saskarsmes prasmju sekmēšanai. •Veikt praktisko pētījumu un izdarīt secinājumus. Pētījuma metodes: •Teorētiskā metode – literatūras analīze. •Empīriskā metode – intervija; novērošana, pedagoga izmēģinājumdarbība, datu apstrāde. Pētījuma bāze: „X” pilsētas pirmsskolas izglītības iestāde „X” jaunākā pirmsskolas vecuma grupa 19 bērni. Use of movement play and role play for the promotion of communication skills for 3-4 years old children. The author: Elīna Kalniņa Scientific adviser: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Framework of research paper: 64 pages, 3 tables, 3 annexes, 42 literature has been used. In the research has been analyzed development, communication skills, education and play literature, internet resources and pedagogical pilot activity of children ages 3-4 years. Have been used research methods such as analysis of literature, interview, observation, pedagogical trial pilot activity. Keywords: 3 – 4 years old children, communication skills, movement play, role play. Objective of the research: theoretically substantiate and carry out a practical study on the promotion of communication skills of children aged 3 to 4 using movement play and role play. Research questions: 1. Does movement play and role play promote 3 – 4 year old children communication skills? 2. What kind of movement play and role play can be used to improve communication skills of children aged 3 – 4 in pre-school pedagogical process? Research tasks: •To analyze pedagogical and psychological literature on the development of communication skills for 3-4 year old children. •To describe the forming of 3 - 4 year old children communication. •To select plays for communication skills development. •To test the theory in practice and deduct conclusions. Research methods: Theoretical method - study of literature. Empirical method – interview, observation, pilot activity, data processing. Research base: “X” city pre-school educational institution “X” 19 children of youngest preschool age group.