Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori
Author
Pauliņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori” izstrādāts, lai sniegtu ieskatu jautājumos, kas saistīti ar profesionālās ievirzes sporta izglītības vietu un nozīmi Latvijas sporta un izglītības sistēmā, pievēršoties detalizētai profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes vērtēšanas sistēmas izpētei un izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošo faktoru analīzei. Profesionālās ievirzes sporta izglītība ir pozitīva Latvijas izglītības sistēmas iezīme, un tas, ka Latvijā joprojām pastāv šis formālās izglītības veids, nodrošina lielas priekšrocības daudzpusīgu humānu personību veidošanā. Līdz šim profesionālās ievirzes sporta izglītības sistēma un profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes joma Latvijā nav pētīta. Maģistra darba mērķis ir noteikt un analizēt profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošos faktorus. Maģistra darbā ir divas daļas un astoņas nodaļas un sešas apakšnodaļas, 28 attēli, 2 tabulas un 2 pielikumi. Teorētiskajā daļā veikta teorētiskās literatūras, sporta un izglītības politikas plānošanas dokumentu un normatīvā regulējuma izpēte, profesionālās ievirzes sporta izglītības iestāžu vieta Latvijas sporta un izglītības sistēmā, izglītības kvalitātes vērtēšanas sistēmā. Pētījuma daļā analizēts profesionālās ievirzes sporta izglītības procesā un izglītības kvalitātes vērtēšanā iesaistīto personu un institūciju pārstāvju viedoklis. Pētnieciskās metodes: kvantitatīvās (Valsts izglītības informācijas sistēmas datu analīze) un kvalitatīvās (sporta skolu darbinieku un treneru aptauja, kas tika nosūtīta 74 profesionālās ievirzes sporta izglītības iestādēm, noskaidrojot sporta skolu darbinieku un treneru viedokli par kvalitātes vērtēšanu izglītības iestādē; profesionālās ievirzes izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditāciju ziņojumu un rezultātu analīze). Pētāmajām problēmām ir rasti risinājumi, kas atspoguļoti teorētiskās nodaļas un praktiskā pētījuma analīzē un secinājumos. Master's thesis “Factors that affect the improvement of quality of professionally oriented sports education” is devoted to provide insight into issues related to the position and importance of professionally oriented sports education in the education system of Latvia, focusing on a detailed study of the quality assessment system of professionally oriented sports education and on analysis of factors which influence improvement of education quality. Professionally oriented sports education is a positive feature of the education system of Latvia, and the fact that this form of formal education still exists in Latvia contributes to the development of children and youth sports and provides a great benefit in shaping versatile human personalities. The quality assessment system of professionally oriented sports education in Latvia has not been studied so far. The aim of the Master's thesis is to identify and analyze the factors which influence the quality improvement of professionally oriented sports education. Master's thesis consists of two parts and eight chapters and six subdivisions, 28 figures, 2 tables and 2 annexes. The theoretical part of the Master's thesis is the study of theoretical literature, sports and education policy documents and legal framework, the position of professionally oriented sports education institutions in sports and education system and education quality assessment system in Latvia. The research part analyses the opinion of experts and representatives of institutions involved in professionally oriented sports education process and in the assessment of education quality. Research methods: quantitative (analysis of data of the State Education Information System) and qualitative (a survey of 74 sports schools’ employees and coaches; analysis of accreditation reports and results (accreditation of professionally oriented sports education institutions and educational programs). Solutions to the problems identified during the research are reflected in the analysis and conclusions parts of the theoretical chapter and the practical study.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris
Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
ATEE Spring University "Teacher of the 21st century: quality education for quality teaching", May 2-3, 2008
Association of Teacher Education in Europe; University of Latvia. Faculty of Education and Psychology, Department of Education (University of Latvia Press, 2008)