Skolas trauksmes un mācību motivācijas sakarības mazākumtautības skolas 3.klasēs
Автор
Borzova, Zorina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudkina, Aija
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tiek veikts kvalitatīvi – kvantatīvs pētījums. Pētījuma temats: skolas trauksmes un mācību motivācijas sakarības mazākumtautības skolas 3.klasēs Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt skolas trauksmes un mācību motivācijas sakarības mazākumtautību X skolas 3.klasēs. Pētījuma jautājumi: 1. Kādas skolēnu skolas trauksmes un mācību motivācijas pazīmes skolotāju anketēšanā var noteikt ar kontentanalīzes analīzi? 2. Vai pastāv sakarības starp mācību motivācijas un skolas trauksmes rādītājiem Latvijā dzīvojošiem mazākumtautību grupā? Pētījuma dalībnieki: X mazākumtautību skolas 3.klases skolēni (n=95: 90 dzīvojošie Latvijā mazākumtautību skolēni, no tiem - 5 trešo valsts imigrantu skolēni) no 9 līdz 10 gadiem. Pētījuma teorētisko bāzi veido psihologu Z.Freids, Dž.Vuda, V.Kollins, R. Baltušītes, R.Nemovs u.c. Teorētiskā daļa tika balstīta uz jau esašām literatūras un pētījumu atzinām. Teorētiskā daļā tiek aprakstīta mācību motivācijas un skolas trauksmes sakarības mazākumtautību skolēnu grupās. Bakalaura darba praktiskā daļa balstīta uz kvalitatīvi – kvantatīvs pētījumu. Pētījumā tika izmantotas vairākas metodikas – aptauja skolotājiem, dokumentu analīze, B.N. Filipsa skolas trauksmes tests (School Anxiety Questionnaire, Beeman N. Phillips, 1970, Ē.Zalcmane, 2004 un I.Krūze, 2007) un Mācību motivācijas līmeņa noteikšanas aptauja (Luskanova, 1993). The present bachelor's thesis is a qualitative - quantitative study. Research topic: connection between the motivation in learning and the school anxiety for national minority pupils in the Latvia and the third-country immigrant group; The aim of the research: to study theoretically and practically the connection between in the national minority groups of pupils in the X school 3 grade. Research questions: 1. What are the symptoms of school anxiety and motivation in learning teachers can identify with a content analysis. 2. Whether there is a connection between the motivation in learning and the school anxiety for national minority pupils. Participants in the study: X school 3 grade pupils (n = 95: 90 national minority pupils in the Latvia, 5 third-country immigrant group) aged 9 to 10 years old. The theoretical basis of the research contains Z. Freids, J. Wood, V.Collins, I, R. Baltušites, R.Nemov psychologists. The theoretical part was based on the acknowledged literature and surveys. The theoretical part describes the connection between the motivation in learning and the school anxiety for national minority pupils The empirical part of the Bachelor's paper is demonstrates a qualitative - quantitative study. Several types of research methodology were employed in the study - questionnaire, document analysis, School Anxiety Questionnaire, Beeman N. Phillips (N. Phillips, 1970 Ē.Zalcmane, 2004 un I.Krūze, 2007), N.L. Luskanov's Motivation Level Assessment (1993).