Apmierinātības ar dzīvi un vajadzību pēc sasniegumiem saistība agrīnā jaunībā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

. Šī bakalaura darba mērķis bija teorētiski un empīriski izpētīt apmierinātības ar dzīvi saistību ar vajadzību pēc sasniegumiem agrīnā jaunības vecuma skolēniem. Pētījumā piedalījās 118 vienas skolas skolēni (53% meitenes) vecumā no 15 līdz 18 gadiem (M = 16.41; SD = 1.03). Apmierinātības ar dzīvi mērīšanai tika izmantotas Daudzdimensiju studentu apmierinātības ar dzīvi aptauja (Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale, Huebner, 2001) 3 apakšskalas: apmierinātība ar skolu, apmierinātība ar draugiem un apmierinātība ar sevi. Vajadzības pēc sasniegumiem mērīšanai tika izmantota Vajadzības pēc sasniegumiem novērtēšanas skala (Шкала оценки потребности в достижении успеха, Методика Орлова, 1978). Pētījuma rezultāti parādīja ka saistības starp apmierinātībai ar dzīvi un vajadzībai pēc sasniegumiem nav. Kā arī nepastāv saistība starp apmierinātības ar dzīvi apakšskalām un vajadzību pēc sasniegumiem, bet pastāv vidēji pozitīva korelācija apmierinātības ar dzīvi apakšskalās. Atslēgvārdi: apmierinātība ar dzīvi, apmierinātība ar draugiem, apmierinātība ar skolu, apmierinātība ar sevi, vajadzība pēc sasniegumiem, agrīnas jaunības vecums.
. The purpose of this Bachelor’s paper was to theoretically and empirically investigate correlation between life satisfaction and the need for achievement for adolescent students. A total of 118 adolescent students (53% girls, mean age 16.41) participated in this study. For the life satisfaction measuring were used Multidimensional Student’s Life Satisfaction Scales (Huebner, 2001) 3 from total 5 subscales: satisfaction with school, satisfaction with friends and self-satisfaction. For the need for achievement measuring were used the Need for Achievement Evaluation Scale (Orlov, 1978). The results of the study showed that there is no relationship between life satisfaction and the need for achievement. Also, there is no relationship between life satisfaction subscales and the need for achievement. But study showed that there is an average positive correlation in the life satisfaction subscales. Keywords: life satisfaction, satisfaction with friends, satisfaction with school, self-satisfaction, need for achievement, adolescent

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By