Latvijas skolu segregācijas iezīmes SSNP 2015 pētījumā
Автор
Fjodorova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Latvijas skolu segregācijas iezīmes SSNP 2015 pētījumā. Darbā veiktā pētījuma mērķis ir, analizējot OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (SSNP) 2015 dabaszinātņu kompetences novērtēšanā iegūtos datus, noteikt faktorus, kuri statistiski nozīmīgi ietekmētu sasniegumu atšķirības starp skolām un būtu izmantojami skolu segregācijas ietekmes uz skolēnu sasniegumiem mazināšanai. Darba izstrādes laikā tika apkopota zinātniskā literatūra par segregāciju, tās iezīmēm un attīstības vēsturi, kā arī aplūkoti izglītības segregācijas piemēri gan Pasaulē, gana arī Latvijā. Darba praktiskajā daļā tika izanalizēti Latvijas OECD SSNP 2015 dati, konkrēti par dabaszinātņu kompetenci, kā arī tika veikts iegūto rezultātu salīdzinājums dažādiem skolu tipiem (Valsts ģimnāzijas, ģimnāzijas, vidusskolas). Nobeigumā tika veikts Valsts ģimnāziju un vidusskolu skolēnu interešu salīdzinājums par dabaszinātņu mācību priekšmetiem. SEGREGĀCIJA, OECD STARPTAUTISKĀ SKOLĒNU NOVĒRTĒŠANAS PROGRAMMA, DABASZINĀTŅU KOMPETENCE, SKOLU TIPI. Segregation features of Latvian schools in the PISA 2015 research The aim of the research work is to to identify factors that would have a statistically significant impact on the achievement gap between schools and could be used to reduce the impact of school segregation on student’s achievements using the data of the OECD Programme for International Student Assessment (PISA) 2015 research on natural science competences. During the development of the paper, scientific literature on segregation, its features and the history of its development was collected, as well as examples of education segregation in the world and in Latvia were looked at. There were analyzed Latvian OECD PISA 2015 data regarding competence in the natural sciences, as well as made a comparison of the obtained results for different types of schools (State gymnasium, gymnasium, secondary school) in the practical part of the paper. There was made a comparison of the interests of students from State gymnasiums and secondary schools on the natural science subjects at the final part. SEGREGATION, OECD PROGRAM FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT, NATURAL SCIENCE COMPETENCE, TYPES OF SCHOOLS.