Sadarbības veidošana starp vecākiem un skolotājiem skolēnu mācību motivācijas sekmēšanai sākumskolā
Autor
Simoņenko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sadarbību starp vecākiem un skolotājiem ir nepieciešams veidot jau sākumskolā, lai motivētu skolēnus mācīties arī vēlākajās klasēs. Ja vecākiem un skolotājiem būs pastāvīga sadarbība, tad skolēns jutīsies droši, jutīs atbalstu un zinās, ka viņam palīdzēs, kad viņam tas būs nepieciešams. Ir svarīgi, lai gan skolotāji, gan vecāki zinātu kā palīdzēt, kā un kas jāpaskaidro, kā to izdarīt tā, lai skolēnam būtu saprotami un interesanti. Maģistra darba mērķis ir izzināt skolotāju un vecāku gatavību veidot sadarbību savā starpā skolēnu mācību motivācijas sekmēšanai sākumizglītības posmā. Maģistra darbs sastāv no četrām daļām: 1.Vecāku un skolotāju sadarbības būtība, tās svarīgums un nozīme skolēna mācību procesa sekmēšanai, vecāku gatavība un skolotāju motivācija sadarboties, sadarbības grūtības starp vecākiem un skolotājiem, to cēloņi. 2.Pasaules un Latvijas pieredze ģimenes un skolas sadarbības procesā. 3.Skolēnu mācību motivācijas būtība, ieteikumi skolotājiem un vecākiem skolēnu mācību motivācijas paaugstināšanai. 4.5. un 6. klases skolēnu vecāku anketēšana; sākumizglītības skolotāju intervēšana; rezultātu analīze. Maģistra darba izstrādes gaitā tika pētīta un analizēta zinātniskā un metodiskā literatūra, dažādu valstu pētījumi, 38 Latvijas skolu mājas lapas, anketēti Rīgas X vidusskolas 5. un 6. klašu skolēnu vecāki, izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: skolēnu vecāku un skolotāju sadarbība, sadarbības grūtības, skolēnu mācību motivācija, sadarbības veidi. The cooperation between teachers and parents should already be estabished in Primary School in order to motivate students for better studying henceforth. If parents and teachers have a constant cooperation then a student will feel safe, will feel parents’ support and will know that parents are able to help him if it is necessary. It is important for teachers and parents to know how to help, how and what to explain to make the material clear and interesting for a student. The Master Paper’s aim is to found out parents’ and teachers’ willingness to start their cooperation so as to foster students’ motivation in Primary School. The Master’s Paper consists of four parts. 1. The essence of teachers’ and parents’ cooperation, its’ importance and value in fostering students’ studies, the readiness of parents and teachers’ motivation to cooperate, cooperation complications and reasons of them. 2. Worldwide and Latvia’s experience in family and school’s cooperation. 3. The essence of students’ motivation in studies, advises for teachers and parents for rising students’ motivation. 4. The questionnaire for students’ parents of Form 5. and 6. , teachers’ interviews in Primary School, results’ analysis. In the process of writing the Master’s Paper the scientific and methodological literature was studied and analysed. Researches of different countries were also analysed and 38 Latvian schools’ websites were studied. Riga Secondary School X parents completed questionnaires which were analysed too and conclusions were made. Key words: parents and teacher’s cooperation, cooperation complications, students’ motivation in studies, cooperation types.