Patstāvības veicināšana agrīnajā pirmsskolas vecumposmā
Автор
Pelkaua, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā “Patstāvības veicināšana agrīnajā pirmsskolas vecumposmā” tiek pētītas bērnu patstāvības veicināšanas iespējas agrīnajā pirmsskolas vecumposmā. Darba teorētiskajā daļā tiek piedāvāts patstāvības jēdziena un veidošanās teorētiskais skatījums (Ильин, 2012, Stein, Book, 2011, Ibuka, 1991, Goulmens, 2001., Kanoy, 2013, Rubinšteins, 2001, Eriksons, 1996, Vigotskis, 1997, Montessori, 2000, 2006, Montanaro, 2013, Šteiners, 2008), bērnu patstāvības izpausmju raksturojums agrīnajā pirmsskolas vecumposmā, kā arī dažādu autoru ieteikumi bērnu patstāvības veicināšanai (Gipenreitere, 2006, Irbe, Lindenberga, 2014, Bikova, 2016, Geske, 2005) Darba izstrādes procesā veikts bērnu novērojums, vecāku un pedagogu anketēšana, pārrunas ar pedagogiem, lai gūtu atbildes uz pētījuma jautājumiem. Noslēgumā tiek apkopotas darbības pētījuma gaitā noskaidrotie faktori un apstākļi, kas nepieciešami veiksmīgai patstāvības veicināšanai agrīnajā pirmsskolas vecumposmā, piedāvāti ieteikumi un izdarīti secinājumi. Main focus of Master’s thesis "Promotion of independence in the Early Pre-school Age" examines the possibilities of promoting the independence of children in pre-school age. The theoretical part of the paper offers the concept of independence and the theoretical views of formation (Ильин, 2012, Stein, Book 2011, Ibuka, 1991, Goleman, 2001, Kanoy, 2013, Rubinstein, 2001, Erikson, 1996, Vigotsky, 1997, Montessori, 1993, 2000, Montanaro, 2013, Steiner, 2008), Characteristics of children's independence manifestations in the early pre-school age, as well as the recommendations of various authors for the promotion of children independence (Gipenreitere, 2006, Irbe, Lindenberg, 2014, Bikova, 2016, Geske, 2005.) Child labor monitoring, parenting and teacher surveys, interviews with educators to get answers to research questions are under development. In conclusion, the factors and conditions that are necessary for successful independence in the early preschool age, recommendations and conclusions made in the course of performance study are summarized.