Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorDumpe, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:31Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61640
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37527
dc.description.abstractDarba autore Dace Dumpe Darba vadītāja Mg.paed. Irēna Miltiņa Pētnieciskā darba temats: Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem Darbā ir torētiskā daļa, kurā autore, analizējot 52 autoru darbus latviešu, krievu, angļu un vācu valodā, ir veikusi pētījumu par vārdu krājuma attīstību bērniem ontoģenēzes skatījumā kā arī petījusi bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu. Lai izprastu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, izmantojot didaktiskās rotaļas, autore teorētiskajā daļā ir pētījusi dažādu autoru uzskatus par rotaļas būtību, funkcijām un to veidiem, kā arī pievērsusi uzmanību skolotājam, kā bērnu rotaļu organizētājam un dalībniekam. Praktiskajā daļā tiek analizēts bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem vārdu krājums, īpatnības, kā arī tā bagātināšanas iespējas. Pētījumā autore ar piemēriem ir parādījusi vārdu krājuma izpēti un runas īpatnības, kā arī parādījusi, kā, ievērojot bērnu ar garīgas attīstības traucējumiem attīstības individuālās īpatnības, tiek atlasītas rotaļas, kā šīs rotaļas tiek iekļautas ikdienas darbā, kā notiek ikdienas darbs klasē un pēc stundām pēcpusdienās un kā tiek izmantotas kustību rotaļas ikdienas pastaigās. Pētījumā iegūto datu analīzē autore apraksta rezultātu, kas sasniegts, cik jaunus vārdus bērni apguvuši un kā mainījušās viņu saskarsmes spējas. Pētījumā ir 66 lappuses, 3 tabulas, 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, didaktiskā rotaļas, bērni ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.description.abstractThe author of the work Dace Dumpe Adviser Mg.paed. Irēna Miltiņa Subject of research: Enrichment of vocabulary in games for children with intellectual disabilities In the part of theory the author is analyzing 52 authors' publications in Latvian, Russian, English and German and has conducted a study on the development of vocabulary in children from the point of view of individual development of organism, and also spelled out pedagogically psychological characteristics of children with mental disorders. In order to understand the possibilities of enriching vocabulary for children with mental development problems using didactic games, the author in the theoretical part has studied the views of different authors about the essence of the play, functions and their types, and has paid attention to the teacher as the organizer and participant of the children's play. The practical part analyzes the vocabulary, features and possibilities for enrichment of children with intellectual disabilities. In the study, the author has shown examples of vocabulary research and the peculiarities of speech, and has shown how, taking into account the individual peculiarities of the development of children with mental development, games are selected, how these games are included in everyday work, as well as daily work in class and after hours in the afternoons and how exercise is used in everyday walks. In the analysis of the data obtained in the study, the author describes the result achieved, how many new words the children have learned and how their contact skills have changed. The study contains 66 pages, 3 tables, 9 annexes. Keywords: vocabulary, didactic games, children with intellectual disabilities
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectdidaktiskā rotaļas
dc.subjectbērni ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.titleVārdu krājuma bagātināšana rotaļās bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeVocabulary enrichment with games for children with intellectual disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record