Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorLāce, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:39Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61505
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37553
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Mobinga veidi un to novēršanas iespējas sākumskolā”. Darba mērķis: pamatojoties uz zinātnisko literatūru un pedagoģisko pieredzi, izpētīt mobinga veidus un izzināt pedagoga, un vecāku iespējas mobinga novēršanā sākumskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskās daļas 1. nodaļā tiek analizēta mobinga jēdziena rašanās un vēsturiskā izcelsme. Tiek pētīts mobinga jēdziena skaidrojums sākumskolas kontekstā, pedagogu un psihologu teorijās un atziņās, atklāts mobinga jēdziena skaidrojums, mobinga iedalījums. Teorētiskās daļas 2. nodaļā, balstoties uz psihologu un pedagogu atziņām un pētījumiem, tiek atklāts mobings sākumskolas kontekstā. Šajā nodaļā vēl tiek aprakstīts kā novērst mobingu sakumskolā, kādas profilaktiskās darbības jāveic pedagogam, lai novērstu mobingu. Kā arī šajā nodaļā tiek aprakstītas mobinga pazīmes, un vecāku loma mobinga mazināšanā. Teorētiskās daļas 3. nodaļā, balstoties uz pedagogu un psihologu atziņām, tiek izpētītas vardarbības upura pazīmes, kādus atbalsta sniegšanas pasākumus varam veidot, lai palīdzētu vardarbībā cietušajam. Kā arī analizēti mobinga rašanās iemesli un veidi kā novērst mobingu sākumskolā. Praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums un izstrādāti kritēriji mobinga veidu un novēršanas iespējām sākumskolā. Pētījuma laikā bērni tika iepazīstināti ar dažādām dzīves situācijām, kuru laikā kādam tiek nodarīts pāri, tiek vadīta sociālo zinību stunda, lai attīstītu bērnos labvēlību un draudzību vienam pret otru. Tiek veiktas aptaujas par skolēnu pašizjūtu skolas vidē, kā arī veiktas pārrunas ar klases audzinātāju par mobinga situāciju klasē. Tiek vērota skolēnu savstarpējā sadarbība grupu darba laikā, kā arī tiek vērota skolotāja praktiskā darbība skolēnu savstarpējo attiecību uzlabošanā. Pētījuma rezultāti liecina par to, ka skolotājam, lai novērstu mobinga iespējamību savā klasē, skaidri ir jāzina mobinga veidi, ir jāveido draudzīgs klases kolektīvs, veidojot stundu laikā grupu un pāru darbus, jāveicina skolēnu sadarbība vienam ar otru, jāveido bērnos izpratni par to, ka izsmiet un darīt pāri skolā vai ārpus tās ir kategoriski aizliegts. Pedagogam ir jāveido klasē droša emocionālā vide katram skolēnam. Darbs sastāv no (66) lappusēm, (4) attēliem, (4) tabulām, (45) literatūras un informācijas avotiem. No visiem literatūras un informācijas avotiem (35) ir latviešu valodā, (9) svešvalodā – angļu, (1) svešvalodā- krievu.
dc.description.abstractThe theme of this bachelor work is “Mobbing types and the ways to prevent them in primary school”. The aim of this work is based on scientific literature and pedagogical experience to explore the ways of mobbing and find out the possibilities for teachers and parents to avoid mobbing in primary school. This bachelor work is made from two parts - theoretical and practical. Chapter 1 of the theoretical part analyzes the origin of the concept of mobbing and its historical origin. Explanation of the concept of a mobbing in context in primary school, teachers and psychologists theory and quotes, term of mobbing explanation, ways of mobbing. Chapter 2 of the Theoretical Part, based on psychologists and teachers quotes and researches in primary school context. This chapter also describes how to prevent mobbing in primary school, what kind of preventive actions should be taken by the teacher to prevent mobbing. This chapter also describes the signs of mobbing and the parent’s role in mobbing to prevent it. Chapter 3 of the Theoretical Part, based on the teachers and psychologists researches explores the characteristics of the victim's, what support activities we can create to help victims of violence. Also, the causes of mobbing and how to prevent mobbing in primary school are analyzed. In the practical part is given the methodological research, the characteristics of the investigated kids groups and criteria of mobbing types to prevent them in primary school. During the social science lesson, children were introduced with the different situations in life, during the lesson for example one of the kids gets bullying to develop in children kindness and friendship to each other. Children’s are doing tests to know they feelings in the primary school also talking with the teachers to know about mobbing in the class. Children’s cooperation in the group work in being watched and also teachers practical work with the children’s to improve the friendship with each other. The results of this test show that the teachers should clearly know the types of mobbing to prevent them in the classes. Needs to make a strong, friendly team! Do the group and pair work in lessons to make them work together as a team. Show children’s that the bullying in not allowed by all the times, not only in the school but anywhere. Teachers should make an emotional strong they classes. In this bachelor are (66) sheets, (4) pictures, (4) schedule, (45) used literature and information sources. Fromthe allliterature and information sources in Latvian language (35) and (9) from English, and (1) from Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMobinga veidi.
dc.subjectAptauju veikšana.
dc.subjectIntervijas ar klases audzinātāju.
dc.subjectSkolēnu emocionālā stāvokļa novērošana.
dc.titleMobinga veidi un to novēršanas iespējas sākumskolā
dc.title.alternativeMobbing Types and Prevention options for Primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record