Show simple item record

dc.contributor.advisorMilaša, Irina
dc.contributor.authorBreča, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:46Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61531
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37564
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu izstrādāja Laura Breča Kvalifikācijas darba nosaukums: 2 – 3 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu apguves veicināšana priekšmetiskā darbībā. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt 2 – 3 gadu vecu bērnu priekšstatu veidošanas iespējas par formu priekšmetiskajā darbībā. Kvalifikācijas darbs ir strukturēts nodaļās. Sākumā ir ievads, kur aprakstīta kvalifikācijas darba temata aktualitāte, mērķis, uzdevumi, pētījuma objekts, priekšmets, metodes, periods un bāze, kā arī darba struktūra. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek pētītas 2- 3 gadu vecu bērnu attīstības īpatnības un matemātiskie priekšstati pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums par 2 – 3 gadu vecu bērnu priekšstatu veidošanas iespējām par formu priekšmetiskajā darbībā. Kvalifikācijas darba temats tika pētīts un analizēts, neidentificējot pētāmo pirmsskolas izglītības iestādi un jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu grupiņu, skolotājus un skolotāju palīgus, kā arī bērnus. Pētāmās grupas bērnu vārdi tika mainīti. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā iegūtie dati liecina, ka matemātiskie priekšstati nodrošina daudzpusīgu bērnu uztveres attīstību un sniedz nepieciešamos pamatus kopējai bērnu garīgai attīstībai, kā arī nodrošina pilnīgu zināšanu un iemaņu apguvi turpmāk skolā. Pareizi priekšstati par priekšmetiem vieglāk veidojas to tiešas uztveres (redzes, dzirdes un ožas) procesā, veicot dažādas darbības ar šiem priekšmetiem. Pētījuma rezultātā tika izstrādāti priekšlikumi 2 – 3 gadu vecu bērnu priekšstatu veidošanai priekšmetiskajā darbībā. Kvalifikācijas darbam ir 3 nodaļas un 60 lapas. Darbs satur 15 attēlus un 3 pielikumus. Pētījumā izmantoti 43 literatūras un interneta avoti. Atslēgas vārdi- pirmsskola, priekšstati, matemātika, darbība, prieksmetiskā, forma.
dc.description.abstractThe author of the qualification work – Laura Breca. The title of the qualification work: "The promotion of mastering mathematical concepts with subject activities for children aged 2 - 3 years ". The aim of the qualification work is to explore the possibilities of forming concepts of a shape in the subject activity for children aged 2 - 3 years. The qualification work consists form chapters. It starts with an introduction where the topicality of the paper theme, aim, tasks, subject of the study, methods, period and basis, as well as the structure of the work is presented. The theoretical part of the qualification paper examines peculiarities and mathematical notions of children aged 2 to 3 years in pre-school age. In the practical part of the qualification work, an empirical study is performed on the possibilities of forming concepts about shape in subject activities for children aged 2 - 3 years. The topic of the qualification work was studied and analysed without identifying the pre-school educational establishment and the youngest preschool group, teachers and teacher’s assistants as well as children. The names of the children of the group under the study were changed. The findings from the practical part of the qualification paper show that mathematical concepts provide a comprehensive development of children's perceptions and provide the necessary foundations for the overall spiritual development of children, as well as ensure the acquisition of complete knowledge and skills further at school. The correct perception of objects is more easily formed in the direct process of perception (visual, auditory and olfactory), performing different actions with these objects. As the result of the study, the proposals on making concepts in subject activity for children aged 2 - 3 were made. The qualification work has 3 chapters and 60 pages. The paper contains 15 pictures and 3 attachments. The study used 43 literature and internet sources. Key words – Pre-school, concepts, mathematics, action, subject, shape.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectPriekšstati
dc.subjectMatemātika
dc.subjectdarbība
dc.subjectPriekšmetiskā
dc.title2 - 3 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu apguves veicināšana ar priekšmetiskām darbībām
dc.title.alternativeThe promotion of mastering mathematical concepts with subject activities or children aged 2 - 3 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record