Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorLazdiņa, Inguna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:48Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61540
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37567
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Bērnu vardarbība un tās novēršanas iespējas pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autore: Inguna Lazdiņa Darba vadītāja: Prof., Dr.psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lpp, 4 tabulas, 2 pielikumi, 31 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt bērnu vardarbības cēloņus un tās novēršanas iespējas pirmsskolā. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1. izzināt bērnu vardarbības cēloņus un to novēršanas iespējas, 2. pētīt pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības izmaiņas, pielietojot rotaļas bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai un saskarsmes pilnveidei. 3. veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību un pētīt, kā bērnu uzvedība mainās, ja uzvedības korekcijai tiek lietotas lomu spēles, elpošanas vingrinājumi dusmu slāpēšanai un attīstītas bērnu empātijas spējas. 4. iegūto rezultātu analīze un interpretācija. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecums, vardarbības novēršana, sociālās prasmes. Pētīšanas metodes: 1. Teorētiskā metode: zinātniskās literatūras analīze. 2. Praktiskā metode: bērnu novērošana, vecāku un pedagogu anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Teorētiskā daļa balstās uz zinātniskās literatūras analīzi. Tiek aplūkoti dažādu autoru viedokļi par pirmsskolas bērnu attīstību dažādos vecumposmos, par iespējamām vardarbības izpausmēm, neievērojot vecumposmu attīstības īpatnības. Tiek aplūkoti veidi, lai mazinātu bērnos vardarbības izpausmes un veicināt komunikācijas un saskarsmes prasmes. Empīriskā daļa balstās uz kvalifikācijas darba autores vērojumu, kura pamatā tika noteikti kritēriji vardarbības izpausmēm, kuri pēc tam tika apkopoti tabulā. Vecāku un pedagogu anketēšanu un veicot pedagoģisko izmēģinājumdarbību, lai ar dažādām metodēm, rotaļām, garām pastaigām ārā, tika panāktas izmaiņas bērnu uzvedībā un pilnveidotas bērnu saskarsmes prasmes. Būtiskākā atziņa, pie kuras nonāca kvalifikācijas darba autore ir, ka bērni ir jāaudzina mīlestībā, labestībā, ar labu vecāku personīgo piemēru, un vecākiem jābūt izglītotiem bērnu audzināšanā.
dc.description.abstractQualification work theme: child bullying and things to do to prevent it in pre-school. Author of qualification work: Inguna Lazdina Supervisor: Prof. Dr. Psych. Tija Zirina The amount of the qualification work: 58 pages, 4 charts, 2 attachments, 31 literature sources. The purpose of the qualification work: to study the causes of child bullying and its potential for elimination in pre-school. Qualification work assignments: 1. To find out the causes of child bullying and their potential for elimination. 2. To study behavioural changes in pre-school children, using games for development of children cooperation skills and communication skills. 3. To conduct pedagogical trials and to investigate how children's behavior changes when behavioral correction is used for role play, breathing exercises to suppress anger, and develop empathy in children. 4. Analysis and interpretation of the results obtained. Key words: pre-school age, prevention of bullying, social skills. Research methods: 1. Theoretical method: scientific literature analysis. 2. Practical method: child observation, parent and teacher surveys, pedagogical trial work. Theoretical part is based on scientifical literature analysis. Different author opinions are being looked at about pre-school child development in different age groups for possible bullying, disregarding the peculiarities of development. There are ways to reduce the bullying in children and to promote communication and social skills. Experiential part is based on qualification work author’s research, based on certain criteria of bullying, which are compiled in a chart. Parents and teachers surveys and doing pedagogical experiment so with different methods -games, long walks outside, were accomplished change in children behaviour and fulfilled children social skills. Main point that qualification author got was that children need to be raised with love, kindness, with good parents personal example and parents need to be educated at raising children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolas
dc.subjectvecums
dc.subjectvardarbības
dc.subjectnovēršana
dc.subjectsociālās
dc.titleBĒRNU VARDARBĪBA UN TĀS NOVĒRŠANAS IESPĒJAS PIRMSSKOLĀ
dc.title.alternativeVIOLENCE AGAINST CHILDERN AND THINGS TO DO TO PREVENT IT
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record