Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu monologa runas prasmju pilnveide radošajās rotaļās
Автор
Kruglauža, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Linda Kruglauža Bakalaura darba vadītājs: profesore, Dr. paed. Maruta Sīle Bakalaura darba temats: “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu monologa runas prasmju pilnveide radošajās rotaļās”. Pētījuma mērķis: Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu monologa runas prasmju pilnveides iespējas radošajās rotaļās Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, balstoties uz zinātnieku atziņām, tika veikta analīze par monologa runas jēdzienu. Darba otrajā, empīriskajā daļā, lai būtu iespējams izvērtēt kvantitatīvi bērnu monologa runas prasmju pilnveidi radošajās rotaļās tika izstrādāti 4 kritēriji, katram no tiem 2 rādītāji. Kopumā, izvērtējot sasniegtos rezultātus, tika apstiprināta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu monologa runas prasmju pilnveides iespējas radošajās rotaļās būs sekmīgāka, ja: ●tiks atvēlēts laiks rotaļai; ●literāro darbu teksts tiks attēlots kā leļļu teātris; ●runas un lietu vide tiks papildināta ar daudzveidīgiem materiāliem bērniem pieejamiem. Bakalaura darbs sastāv no: 2 anotācijām latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, 2 daļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta, 5 tabulām, 20 attēliem un pielikumiem. The author: Linda Kruglauza The work supervisor: Dr. paed. Maruta Sile The subject of the work: “The pre-school child monologue speech skill development of creative play”. The aim of the study: the study of children of pre-school age monologue speech skill development opportunities creative play. The work consists of 2 departments – the theoretical and empirical. Theoretical part, based on scientific knowledge, an analysis was made of the monologue speech concept. Second, the empirical work, to be able to evaluate the child's monologue speech skills creative games were designed 4 criteria for each of the 2 indicators. In general, the evaluation of the results achieved, the hypothesis was confirmed at the beginning of the study - the children of pre-school age monologue speech skill development opportunities for creative games will be more successful if: ● will play time ● literary work of the text will be displayed as a puppet theatre ● speech and the environment will be supplemented by diverse materials children available The work consists of: 2 annotations in Latvian and English, toc, enter 2 departments, 7 subdivisions, conclusions, literature and sources, 5 tables, 20 images.