Kustību rotaļas izmantošana sadarbības prasmju veicināšanā jaunākajā pirmsskolas vecumposmā
Author
Ivaska, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, kā kustību rotaļas veicina bērnu sadarbības prasmes jaunākajā pirmsskolas vecumposmā, izmantojot dažādu teorētiķu un pedagogu atziņas, kā arī veikt pētījumu, kurā tiek vēroti bērni, kustību rotaļās, izmantojot gan sporta gan mūzikas elementus. Tika izvirzīta hipotēze, ka pēc kustību rotaļas izmantošanas nodarbībā ,bērniem , uzlabojas saskarsmes iemaņas. Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi tika izvēlētas šādas pētījuma metodes: 1.Pedagoģiskais novērojums , kurā tika pētītas nodarbības, kurās tika iekļauti mūzikas, sporta elementi un pētītas bērnu sadarbības un saskarsmes prasmes. 2.Situācijas analīze, lai tuvāk izpētītu, kā kustību rotaļas ikdienā palīdz veidot sadarbības prasmes 3.Autores izveidota „vecāku aptauja” , lai uzzinātu vai bez pedagoga līdzdalības vecāki iesaistās rotaļu procesā un sadarbojas ar bērnu, lai veicinātu saskarsmi caur kustību aktivitātēm.. Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, tika aptaujāti vecāki, kuru bērni ir vecumā no 2,6 līdz 3 gadiem. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās pētījumu gaitā. Pētījumi liecina, ka pieaugušā līdzdalībai, lai bērniem izveidotos saskarsmes iemaņas un veidotos sadarbības prasmes ir liela nozīme. Un ka kustību rotaļas liek bērniem justies labāk gan fiziski, gan emocionāli. Pēc kustību rotaļas izmantošanas metodēm lielākā daļa bērnu vairāk rotaļājas kopā un komunicē. The aim of the research is to study, theoretically and practically, how the movement plays (movement games) can stimulate collaboration skills in preschool at earlier ages, using different conclusions of theoreticians and teachers, as well observe kids in movement plays, using elements of music and sport. Hypothesis: movement plays can improve collaboration skills. To verify the hypothesis, following methods were used: 1.Educational observation, with elements of music and sport, including social and collaboration skills of children. 2.Situation analysis, to explore, how movement plays can help develop collaboration skills on a daily basis. 3.Author of the paper surveyed parents, to find out whether parents are participating in games and collaborates with kids, without teacher being around. To verify the hypothesis parents with kids were surveyed from age 2.6 to 3. Hypothesis was confirmed. Research shows, that parent participation is very important in developing social and collaboration skills. Movement plays make kids feel better emotionally and physically. After using the movement plays, most of the kids start to communicate and play with each other.