Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veidošanās rotaļās dabā un ar dabas materiāliem
Author
Meldere, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veidošanās dabā un ar dabas materiāliem”. Mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veidošanos rotaļās dabā un ar dabas materiāliem. Darba pirmajā nodaļā tiek apskatītas emocijas, to skaidrojums dažādu autoru skatījumā. Šajā nodaļā tiek aprakstīts, kā pozitīvas emocijas ietekmē bērna attīstību. Tāpat tiek apskatīta pirmsskolas vecuma bērnu emocionālā attīstība no dzimšanas līdz 4 - 5 gadu vecumam. Pirmsskolas izglītības programmas realizēšanas galvenais līdzeklis ir rotaļa – gan kā bērnu patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība, tāpēc otrajā nodaļā tiek aprakstīts par rotaļu – kā bērnu sadarbības prasmju sekmētāju. Tiek aprakstīts rotaļas jēdziens, kā rotaļa sekmē bērnu attīstību, rotaļas dabā. Tika veikta praktiskā izpēte, kā ar rotaļām dabā var veicināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. Pirms praktiskās darbošanās bērni tika apjautāti, ko viņi zina par dabas materiāliem. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ja pedagogs rada atbilstošu vidi, tiek organizētas daudzveidīgas, interesantas rotaļas un bagātināti bērnu priekšstati par dabas materiāliem, tad bērni aktīvi iesaistās rotaļās un vēlas darboties Pētot saskarsmes un sadarbības prasmes vidējā pirmsskolas vecumā, kā arī iepazīstoties ar visu, kas saistīts ar rotaļu un emocijām šajā vecumā, varu sacīt, ka tas ievērojami paplašinājis manas zināšanas par bērnu attīstību un interesēm. Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, t.sk. – 7 tabulas, 12 attēli. Izmantoti 44 informācijas avoti. Topic of Bachelor Thesis: “Formation of Positive Emotions of Middle group of pre-limenary School age childrens in Open-air and using Materials from Mother Nature” Aim: To get Theoretical and Practical knowledge of middle pre-limenary school age childrens, how their positive Emotions are forming, using Mother Nature goods and playing Games in Open air In Bachelor Thesis part one are mentioned and explained different kind of Emotions by various scientific authors. In this paragraph described how childrens are affected by positive emotions. There is described pre-limenary school childrens emotional development since birth till age 4 – 5 as well. Realization of pre-limenary school programs general instrument is a Game – as childrens independent activity, and both as adults well organized activity, so, in second part is described Game – good facility in Cooperation between Childrens. Described notion of Game and how it contribute to childrens mental development in games in Open-air. Author has done practical research, how can encourage middle pre-limenary school childrens development by playing Games in Open-air. Before practical activities had made a survey, what childrens know about natural materials. In practical part confirmed Hypothesis, if educator made appropriate environment, are organized different kind, interesting Games and refine Childrens perceptions about nature materials, then Childrens are interested in Games, and attracted to be active. Researching Communication and cooperation skills between middle pre-limenary school Childrens and get know all knowledge what is connected to Games and Emotions in this age as well, I can mention that, this is noticeably increased my knowledge in Childrens development and their Interests. Bachelor Thesis consists of 59 pages, containing 7 Tables, 12 Pictures, Are used 44 Sources of Literature.