Piecgadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes prasmju pilnveide lomu rotaļās
Autor
Atiķe, Anfisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Studiju darba autors: Anfisa Atiķe. Studiju darba nosaukums: Piecgadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes prasmju pilnveide lomu rotaļās. Studiju darba mērķis: izpētīt piecgadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes prasmju pilnveides iespējas lomu rotaļās. Studiju darba ietvaros tiek izanalizēti zinātnieku atziņas par saskarsmes jēdzienu, veidošanos un izpausmēm. Tajā ir iekļauts saskarsmes termina skaidrojums zinātnieku atziņās, kā arī saskarsmes raksturojums piecgadīgiem bērniem.Vēl, studiju darbā tiek konstatēts skolotāju un bērnu sadarbības situāciju PII X, kur ir apskatīta pētījuma metodoloģija un norise, anketēšanas rezultātu analīze, novērojuma un saskarsmes novērtējuma rezultāti un to ietekme, kā arī skolotāju saskarsmes pilnveidei. Secinājumi satur atziņas, pie kurām nonāca Studiju darba autors pēc gan teorētiskās daļas analīzes, gan empīriskas daļas norises. Pētāmās 5 gadus vecu bērnu un skolotāju saskarsmē vērojama bērnu atšķirīga izturēšanās. Iegūtie novērojuma rezultāti liecina, ka sadarbības grūtības skolotājiem var veidoties ar 80% grupas bērnu, bet ne visās situācijās. Ir arī uzskatāms, ka skolotāja un bērnu individuālās iezīmes nosaka skolotāja un bērnu sadarbību. Pēc darba empīriskas daļas norises tiek izteiktie ieteikumi skolotāju darbības pilnveidei. Studiju darbs sastāv no 62 lpp., 19 attēliem, 6 tabulām, 60 bibliogrāfisko avotu un 8 pielikumus. Author of the study paper: Anfisa Atike. Title of the study paper: The development of five-year-old children's interpersonal skills in role play. Aim of the study paper: to explore the possibilities of the development of five-year-old 's interpersonal skills in role play. In the framework of the study work, scientists' ideas about the concept, formation and manifestations of communication are analyzed. It includes an explanation of the term of communication in the knowledge of scientists as well as a description of the interaction with five-year-old children. The study paper identifies the situation of teachers and children in PII X, where the research methodology and course, the analysis of the results of the questionnaire, the results of the observation and interaction assessment and their impact, as well as the improvement of teacher interaction are considered. The children of 5 years of age and teachers are exposed to different behaviors. The findings of the observation show that difficulties can be faced with teachers with 80% of the group's children, but not in all situations. It is also considered that the individual characteristics of the teacher and children determine the co-operation between the teacher and the children. Following the work of the empirical part, the suggestions are made for improving the performance of teachers. The study paper consists of 62 pages, 19 images, 6 tables, 60 bibliographic sources and 8 annexes.