Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorResne, Ineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:53Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61588
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37581
dc.description.abstractDarba nosaukums: Pirmskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Ineta Resne. Darba vadītāja: Mag. paed. Aija Kalve. Kvalifikācijas darba apjoms: 49.lappuses, 7.tabulas,izmantoti 67. literatūras avoti, pielikumā – izmantoto pasaku apraksts. Darbā apskatīts vērtību izpratnes jēdziens, tā veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Par pamatu tiek ņemtas latviešu autoru literārās pasakas. Izpētītas dažādas situācijas, veikta 14 bērnu novērošana, viņu raksturojuma izveide, tiek veikts pedagoģiskais izmēģinājums. Pēc pasaku lasīšanas tiek veiktas dažādas darbības, lai varētu saprast pasakā ietvertās vērtības – pārrunas, prognozēšana, inscenēšana, dramatizēšana, lomu spēles. Pētījuma objekts:Literāro darbu iepazīšanas process pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: Pirmsskolēna vērtībizpratnes veidošanās. Hipotēze. Pirmsskolēna vērtībizpratne literāro darbu iepazīšanas procesā tiks sekmēta, ja:  lasīšanai tiks izvēlēti vecumposmam atbilstoši literārie darbi;  izvēlētie metodiskie paņēmieni veicinās bērna izpratni par daiļdarbā iekļautajām vērtībām;  literārie darbi tiks lasīti regulāri. Pētījuma mērķis: izzināt literāro darbu nozīmi vērtību izpratnes kontekstā. Pētījuma bāze: X pirmskolas iestādes 5-6 gadus veci bērni.
dc.description.abstractTheme of the study: Understanding the values of pre-school children in the process of getting to know with literary work Author of the study: Ineta Resne Head of the study: Mag. Paed. Aija Kalve Volume of the study : 49 pages, 7 tables, 67 bookused, 1 apendix – list of the used tales. Content of the study: The concept of value perception, it’s formationin the process of getting to know with literary works are analyzed in the work. The basis of this work are literary tales of latvian authors. There have been studied various situations, done observation and characterization of 14 children, done pedagogical trial. After reading the tales, variousactions were used to understand the values included in the tale - discussion, forecasting, staging, dramatization, roleplays. The object of the study: Getting to know with literary works in pre-school pedagogical process. The subject of the study: Development of pre-school children values. Hypothesis: Pre-school Children understanding of literary work will be promotedif: • would be selected appropriate literary works to the age group; •the chosen methodological techniques would promote the child's understanding of the values included in the work; • literary works would bere ad regullary. Aim of the study: To understand the significance of literary works in the context of understanding values. Basis of the study: 5-6 year old children of X Pre-school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectVērtību izpratne bērniem
dc.subjectVērtību veidošanās bērniem
dc.subjectLiterāro darbu iepazīšana
dc.titlePirmskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeUnderstanding the values of pre-school children in the process of getting to know with literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record