Saskarsmes prasmju ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņu
Автор
Šnikvalde, Lana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: Saskarsmes prasmju ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņu. Darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un veikt praktisko pētījumu par vecākā pirmsskolas vecuma saskarsmes prasmju ietekmi uz bērna pašapziņu. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par pašapziņas veidošanās un attīstības ietekmējošiem faktoriem (V. Reņģe, L. Fridmanis, K. Volkovs, I. Kons, A. Vorobjovs u.c.), saskarsmi, tās būtību (G. Svence, L. Dubkēvičs, A. Vilciņa, H. Smita u.c.), to savstarpējo mijsakarību (, V. Zelmenis, V. Romenkova, Špona, D. Dzintere, R. Boša u.c.). Empīriskajā daļā tiek novērota bērnu pašapziņa, analizēti iegūtie rezultāti, veiktas pedagoģiskās darbības pašapziņas un saskarsmes sekmēšanai. Salīdzināti un analizētas pedagogu un vecāku anketas. Hipotēze ir pierādīta, jo pētījuma beigās var secināt, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju ietekme uz bērna pašapziņu ir pozitīva, ja skolotājs un vecāki saprot mijsakarības starp bērna pašapziņas attīstību un saskarsmes prasmi un pegadoģiskajā procesā tiek radīta saskarsmei pozitīva gaisotne, kas pozitīvi ietekmē bērna pašapziņu. Bakalaura darbā ir 65 lapaspuses, 6 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi un 43 izmantotās literatūras un informācijas avoti. Bachelor thesis: The Impact of Communication Skills of Eldest Pre-School Children on Their Self-Esteem. Aim of the Paper: to analyse the theoretical material, and carry out a practical research to establish, what impact, if any, and how do communication skills in eldest pre-school children affect their self-esteem. In the theoretical part of the work the author has analysed the insights by pedagogues and psychologists as regards to building and developing self-esteem and factors that play significant role in these processes (V. Reņģe, L. Fridmanis, K. Volkovs, I. Kons, A. Vorobjovs et. al.), on communication and its significance (G. Svence, L. Dubkēvičs, A. Vilciņa, H. Smita et. al.), and the interconnection of these two: self-esteem and communication (V. Zelmenis, V. Romenkova, Špona, D. Dzintere, R. Boša et.al.). In the empirical part of the work the author has observed self-esteem in children, analysed the obtained data, and through pedagogical work attempted to empower the development of self-esteem and communication skills. The author has compared and analysed results of surveys carried out among pedagogues and parents At the end of the research one can draw the conclusion that the communication skills of eldest pre-school children bear positive effects on their self-esteem, provided that both the teachers and the parents understand the interconnection between the development of self-esteem in children and the level of their communication skills, and in the pedagogical process a positive environment for communication is created, which then has a positive effect on the child’s self-esteem. This bachelor’s thesis consists of 65 pages, 6 pictures, 4 tables, 3 appendixes, and it is contains a list of 43 literature and internet sources from which the information used in this work was derived from.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Saskarsmes prasmju veidošanās 5- 6 gadus vecumiem bērniem pirmskolā
Heinsberga, Vinita (Latvijas Universitāte, 2007)Viens no saskarsmes prasmju attīstības veicinošajiem faktoriem ir rotaļa. Bakalaura darbā tika veikts pētījums, lai izzinātu saskarsmes prasmju attīstības līmeni un tā veicināšanas iespējām, izveidojot rotaļu kopu. Darba ... -
Grafiskais redaktors „TUX PAINT” kā līdzeklis 3 –gadīgu bērnu saskarsmes veicināšanā
Bērziņa, Gita (Latvijas Universitāte, 2008)Gitas Eglītes pētījumā tiek analizēta 3 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana ar grafiskā redaktora „Tux Paint” palīdzību. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz J.Kupča, D.Lieģenieces, R.Andersones, S.Omārovas, ... -
Skolotāju un skolēnu saskarsmes īpatnības pedagoģiskajā procesā sanatorijas internātskolā
Silinēviča, Tatjana (Latvijas Universitāte, 2007)Darba struktūra: ievads, 4 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, 18 attēli, 9 pielikumi. Diplomdarba apjoms ir 61 lpp. Izmantoti 31 literatūras avots. Faktoloģiskā materiāla avoti ir ievērojamu pedagogu un psihologu A.Maslova, ...