MONTESORI PEDAGOĢISKĀ PIEEJA LASĪTPRASMES APGUVEI PIRMSSKOLĀ
Автор
Volkova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Lasītā teksta izpratne un lasīšanas prasme mūsdienu informācijas sabiedrībā ir nozīmīga daudz vairāk nekā jebkad agrāk. Bakalaura darba tēma: Montesori pedagoģiskā pieeja lasītprasmes apguvei pirmsskolā. Darba autore: Inese Volkova Darba vadītāja: Asoc.prof., Dr. paed., Mag.psych. Agrita Tauriņa Darba mērķis praksē integrēt Montesori pedagoģijas metodes paņēmienus lasītprasmes apguvei pirmsskolā un pedagoģiskajā procesā sekmēt 4-6 gadīgu bērnu lasītprasmi. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika izvēlētas didaktiskās spēles – skaņu saklausīšanai, vārdu krājuma paplašināšanai un didaktiskie (atīstošie) materiāli – smilšu burti, kartiņas ar attēliem, alfabēta burti. Darbā tika apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par 4 – 6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām un lasītprasmes apguves posmiem. Tika veikts pedagoģiskais novērojums un aprakstītas situācijas bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā. Tika veikta kopēja datu analīze un izteikti secinājumi. Darbs sastāv no divām daļām, teorētiskā un pētījuma daļa. Teorētiskajā daļā – pirmsskolas vecuma bērna lasītprasme teorijas un prakses skatījumā. Montesori pedagoģiskās pieejas un attīstošās vides materiālu raksturojums. Pamatojums dažādu pedagogu un psihologu atziņās. Empīriskā pētījuma daļā – bērnu lasītprasmes izvērtējums un veicināšana, integrējot Montesori pedagoģisko pieeju un metodes pirmsskolā. Tika izmantota kritērijorientēta testu veikšana - darbs ar bērniem, analizēti pētījuma rezultāti. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka integrējot Montesori pedagoģisko pieeju lasītprasmes apguvei pirmsskolā tiek sekmēta bērnu lasītprasme, un tiek pēctecīgi ievēroti lasītprasmes apguves posmi. Darba apjoms: 72 lpp; attēlu skaits: 10; tabulu skaits: 3; pielikumu skaits: 8; izmantoto informācijas avotu skaits: 63. Understanding of the text and reading skills in the present-day information society are more crucial than ever. Bachelor job theme: Montessori pedagogical approach to the acquisition of reading skills in preschool. The author: Inese Volkova Labor leader: Asoc.Prof., Dr. Paed., Mag.Psych. Agrita Tauriņa The objective to integrate the practice of Montessori pedagogy methods techniques of reading skills in preschool and educational process to promote 4 - 6 year old children's reading. To meet the target was chosen for the didactical games - sound for listening, vocabulary expansion and didactic materials (encourage the development) - sand letters, cards with pictures, letters of the alphabet. The work was compiled and analyzed of the educator and psychologist for an insight into 4 - 6 year old children's development patterns and of reading skills stages. Pedagogical observation was made and described the situation of children's reading skills promotion in pre-school through conducting data analysis and conclusions. The work consists of two parts, theoretical and research. Theoretical part - preschool children’s reading skills theory and practice perspective. Montessori pedagogical approaches and developing environmental material characterization. Justification different educators and psychologist’s insights. Empirical study on part of children's reading skills assessment and promotion, integrating the Montessori pedagogical approaches and methods for the pre-school. The criteria were used in the test-oriented work with children, analyzed the results of the study. The results obtained led to the conclusion, integrating the Montessori pedagogical approach to reading skills in preschool children are encouraged reading, and is the successor to the met reading skills learning stages. The volume of the work is 72 pages; the number of images: 10; the number of tables: 3; the number of appendixes: 8; the number of information sources: 63.