Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Ansone, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir – “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”. Darba mērķis ir pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta bērnu emocionālās atsaucības veidošanās dažādu autoru skatījumā. Tiek sniegts emociju vispārīgs raksturojums pedagogu un psihologu teorijās. Balstoties uz pedagogu un psihologu atziņām un pētījumiem, tiek sniegts bērnu literatūras raksturojums un atklāta tās dažādība. Vēl šajā nodaļā tiek pētīti literārie darbi kā pozitīvu emociju radītāji un veicinātāji, kā arī aplūkota literāro darbu nozīme bērna dzīvē. Praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums un izstrādāti kritēriji emocionālās atsaucības novērtēšanai. Pētījuma gaitā bērni tiek iepazīstināti ar literārajiem darbiem, lai novērotu un analizētu emocionālas atsaucības veidošanos. Pētījumā tiek aprakstītas bērnu un skolotājas sarunas, atklāti un analizēti dažu bērnu darbi un emocionālās atsaucības attīstība. Pētījuma rezultāti liecina, ka literārie darbi sekmē bērnu emocionālās atsaucības veidošanos tad, ja pedagogs literāros darbus izvēlas atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm un konkrētajai situācijai, kā arī rada emocionālu vidi. Darbs sastāv no 64 lappusēm, 9 attēliem, 7 tabulām, 6 pielikumiem, 39 literatūras un citiem informācijas avotiem. No visiem literatūras un informācijas avotiem 33 ir latviešu valodā, 4 svešvalodā – angļu, 2 svešvalodā - krievu. The theme of this bachelor work is “Formation of youngest preschool children’s emotional responsiveness in familiarization process of literary works”. The aim is to study the latest pre-school age children’s emotional response of literary work familiarization process. Bachelor work consists from two parts – the theoretical and practical part. In theoretical part is analyzed children’s emotional response from various authors viewpoints. Described general characteristics of the emotions from educator’s and psychologist’s theories. Based on educators and psychologist’s knowledge and research, described children’s literature characteristics and opened its diversity. In addition, in this chapter also researched literary works as a positive emotion creators and promoters, also viewed the importance of literary works in children life. Practical session contains the methodological grounds, researched children’s characteristics and developed criteria for assessing emotional response. During the course of the study, the children’s are introduced to literary works, monitored and analyzed the formation of their emotional response. In study described children and teacher’s conversations, discovered and analyzed some of children's work and emotional cooperation development. The results of the study presents, that literary works contribute to the development of children's emotional response if teacher chooses the titles by children’s stage of development, interest and in a specific situation, as well as creating emotional environment. The work consists of 64 pages, 9 pictures, 6 attachments, 7 schedules, 39 literature and other sources of information, 4 from English, and 2 from Russian.